dinsdag 14 januari 2014

Blij.....!

Hebben jullie hem ook gehoord?
Die merel?
Vanmorgen, toen het licht werd?
Ik stapte naar buiten en toen......
Hoorde ik dit;

Zo,
Nou hebben jullie hem zeker gehoord!
En.....?
Worden jullie er net zo blij van als ik?

Ik huppelde door het bos....
Gelukkig zag niemand mij:-))
Nou ja, de honden keken even vreemd achterom...
Maar die haalden hun schouders op!
En liepen gewoon weer verder...

14 januari vandaag....
Het duurt nog heel lang voor het lente wordt!
Maar toch......
Ik heb vandaag de merel gehoord!

13 opmerkingen:

  1. jaaa die heb ik hier ook al gehoord en de koolmezen zijn de nestkastjes al aan het uitzoeken, ik hoop dat dat goed afloopt de natuur is echt een beetje in de war maar ook wel weer heel mooi !
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ook! Vanochtend toen ik naar school fietste hipte de Merel voor mijn fiets langs...een piep klein beetje Lente zag ik onder mijn dikke muts vandaan. Ook leek ik haar even te ruiken...Toch is het nog ver weg waarschijnlijk. Goede dag gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hetzelfde geluid hier! En ook nog een zonnetje. Dan ga je vanzelf huppelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaaa, hier ook hoor. En ik heb paardenbloemen gezien. Zou het nog winter worden?
    Van dit weer word ik ook wel blij eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja er ontluikt al van alles hopelijk komt er geen vorst zo dadelijk nou ja geniet er maar fijn van.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier ook en ja ik wordt daar heel blij van

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja,geweldig he? Ik fiets altijd door het donkere dorp en hoorde ze zondag voor het eerst.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier ook!!! Wat genieten he! En zo te zien zijn er al hoopjes zanglustige merels :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja echt genieten he met dit weertje erbij, maar misschien word het toch nog winters haha..........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat fijn he, ach wat is nou tien weken, en dit zijn bonus dagen he, die merel, dat zonnetje, het zachte windje, dit hebben we gewoon zomaar er even tussen door. Daar word ik ook blij van. Ik word ook blij van dat jij blij bent, dat dan weer ook

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heerlijk, lekker huppelen!! ;-)
    Jaaa hier ook een merel, terwijl het nog donker was buiten...ik heb in alle stilte liggen luisteren in mijn warme bedje, tegen vriendlief aan..en genoten van dit concert. Zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben niet als vogelaar opgevoed, maar nu toch wel eeg genietend van alles wat vliegt! Hier ook veel vogels en soms zo'n heel mooi lied. Genieten hoor.

    BeantwoordenVerwijderen