maandag 9 december 2013

Het blauwe deurtje....

Omdat Lief binnenkort thuis komt (voor een weekend) en dan zeker nog geen trap kan lopen, ging ik vandaag naar Buurman.....
En Buurman en ik, nou ja, wat zal ik zeggen..... ik zeg maar gewoon niks......;-))

Ik had al eerder om een aangrenzende ruimte gevraagd, maar dat weigerde hij toen.
Een week of wat geleden vroeg ik het hem opnieuw.
Als slaapkamer....
Omdat Lief voorlopig nog niet kan lopen.....
Hij vertelde toen dat er achter de houten lambrisering in onze huiskamer een blauwe deur met ramen zit naar die aangrenzende ruimte.
Een deur, die al zeker sinds 1960 niet meer in gebruik is.....

Vandaag klopte ik opnieuw bij hem aan.
En in de eerste tien minuten van het gesprek weigerde hij nog tien keer.....
Maar ineens zei hij;
OKE....
Ik kon mijn oren niet geloven.

Weer terug in huis, toog ik aan het werk...
Ik word 'op afstand' gecoacht
Waar een wil is, is een weg; hoor ik mijn moeder zeggen....
En; slopen kunnen we allemaal; haal het er maar eens netjes uit, die lambrisering....
hoor ik Lief zeggen... (die niet weet wat ik aan het doen ben....)

Achter dit muurtje bevind zich de blauwe deur.....

Tssssssssss Geen blauwe deur....

Ach en nou weet ik al langer dat Buurman een grote duim heeft...
Maar nu weet ik het zeker!
Ik weet het gereedschap van Lief gelukkig te vinden!
Een moker, die heb ik nu nodig!

19 opmerkingen:

  1. Ben diep onder de indruk van de kracht die ik lees ,dapper in deze overleving van moeilijke dingen liefs marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien kun je aan Buurman vragen het deurtje even van de andere kant te openen, want bij jullie klemt 't nogal......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. o meis wat kom je allemaal nog tegen maar dapper is het om de strijd aan te gaan om je lief thuis te hebben ,
    Veel succes
    Lieve groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben benieuwd hoe dit verder gaat.
    En wens ik je vindingrijke wijsheid toe in deze situatie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. och mijn hemel.......Hahhah! Op zich staat het rustiek....maar heeft die man ook gezegd WAAR PRECIES dat blauwe deurtje zat? En kun je inderdaad niet aan de andere kant naar binnen om daar misschien een aanwijzing te vinden? Dat most nait wil'n zou mijn dochter zeggen.
    Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohjeeeeeemig...wat een bak!! Meen je niet!!
    En ook wel hilarisch! :-D
    Het blauwe deurtje klinkt al mysterieus, maar nu nog meer!
    Mooi hoor, dat je dit voor je lief doet, ik wens je heel veel succes met klussen! (en voorzichtig hé!)
    En fijn van elkaar genieten, voor en misschien straks ook wel àchter het deurtje! ;-) Fijn dat hij een weekendje naar huis mag!
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jee, wat een verhaal zeg... Misschien toch handig om ook eens aan de andere kant van dat muurtje te gaan snuffelen ;)? Sterkte Hannah, als je nou in gedachten het gezicht van B op die muur visualiseert als je moet gaan breken helpt dat vast!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jeetje wat een verhaal, fijn dat je eindelijk groen licht hebt! Jammer dat het blauwe deurtje nou net niet daar zat.Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. na, zeg dat is niet leuk Hannah, ik gniffel een klein beetje, maar ik vind je dapper! Respect dus

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jeetje, dat meen je niet. Wat ben je dapper! Hopelijk vind je het blauwe deurtje snel en kun je er een mooi plekje van maken! Succes! Groetjes Stella.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jeetje! Poeh, dat wordt een hele klus. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik zou ook mooi die moker er in hakken, dan maar geen blauw deurtje, als je voor Lief en jezelf maar extra ruimte krijgt. Wat ben je toch een doorzetter, respect hoor!
    Zet ´em op hè..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat fijn Hannah; dat jullie t horen hebben gekregen dat het allemaal wel goed zal komen....
    En dat blauwe deurtje; dat maak je toch gewoon zelf!
    succes ermee hoor!
    Groetjes Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou zeg! Wat is dat voor buurman Hannah? In dit soort situaties mag je iemand toch niet zo voor de gek houden...
    Ik hoop voor jou dat er toch nog ergens een deurtje zit, blauw of paars, desnoods knalgeel.
    Sterkte ermee hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Met of zonder moker bereik jij toch wel wat je wil........

    Ik ben altijd het gelukkigst in het huis met de blauwe luiken, zou het aan de kleur liggen?
    Een klein potje verf om een deur of muur te verven heb je zo gekocht.
    Stel je voor, dat moment om daar weer met hem samen te kunnen zijn................

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hemeltje lief... nog een verbouwing erbij ook...
    Maar wat heerlijk dat je Lief al een weekend thuis kan komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat blauwe deurtje komt er wel.zet hem op met die moker. BUurman zal nog raar staan kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een moker....en daarna? Hoe wordt dat weer netjes voordat je lief komt?
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. :-) kijk j e even of het een draagmuur is:-)
    anders krijg je de hele boven verdieping van de buurman erbij:-)

    BeantwoordenVerwijderen