maandag 30 december 2013

De 13 Heilige Nachten, dag 7

Dag 2013.....

Dag mam
Dag lieve mam
Ik laat je achter in het oude jaar
Maar weet dat je daar ergens bent
en met me mee wandelt
naar het nieuwe jaar
Ineens ben je weer dicht bij.

HEY Lief
HEY Lieve Lief
Ook jou laat ik achter in het oude jaar
Een deel van jou stierf
daar onder die boom
Maar wat opstond is groots
Grootser dan de Boom
die viel....

Dag Ik
Dag kleine Ik
Ineens werd je groot
Moest je Grootser worden
En ruimte maken voor het Lot
Het Lot wat genadig bleek
Dat vele malen Grootser is
Dan mensenhanden....
Kunnen zijn.

Dag 2013
Dag Ouwe Jaar
Je leerde me veel
maar nooit eerder
ben ik zo blij geweest
om het oude los te laten
om straks
over een aantal uur
het Nieuwe Jaar
te verwelkomen!

10 opmerkingen:

  1. O Hannah, wat mooi! Wat groots en mooi!
    Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je prachtig geschreven!
    Ik wens jullie een mooi, warm en liefdevol 2014 toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi!
    Een gezond, liefdevol nieuw jaar gewenst voor jullie allemaal. -X-

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi! Ik wens jullie acceptatie en kracht voor dit nieuwe jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtig! 'n heel mooi, warm en liefdevol 2014, liefs riet(je)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is dit mooi en ontroerend om te lezen!
    Ik wens je een mooi jaar toe!
    Op naar al het nieuws, het oude achterlatend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ontzettend mooi en ontroerend.. om stil van te worden!
    Ik wens jou, je dochter, Lief en allen die bij je horen een heel mooi nieuw jaar toe.. !!
    Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo mooi wat je daar schrijft en hoe je het beschrijft.........
    Ik wens je/jullie een fijne, rustige jaarwisseling
    XXXm

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi zeg wat je hier met ons deelt.........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat prachtig gedicht! Ik ben oprecht ontroerd!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen