vrijdag 1 november 2013

Storm...



Storm in mijn hart,
Storm in mijn ziel,
Storm in mijn lijf.....

Afgelopen maandag, windkracht 10.
Rond het middaguur viel de eerste boom, een enorme Robinia, vlak langs ons huis.
Lief en ik liepen er omheen, opgelucht dat hij niet ons huis raakte.....
Nog geen drie minuten later meldde Lief dat er een boom was omgevallen op het kleine huisje in het bos....
De paniek gierde door mijn 'wezen'.
Wegwezen hier.
Nergens was het veilig!
Om ons heen braken de bomen als luciferhoutjes af, een doorlopend gekraak, gevolgd door een klap en trillende aarde.... en het geluid van die razende woeste storm...

We liepen een klein rondje, met buurman en zagen nog vijf bomen omgaan.

Mijn Lief is een boom van een man, altijd in de weer met bomen...
Altijd staat er een motorzaag paraat, wordt de tank gevuld, de ketting gevijld.
Oordoppen in de buurt.
Zagen, kloven, stapelen, houthokken vol!
Wat bezielde hem om in die storm de boom te gaan 'ruimen' die op dat huisje lag?
Doe het niet, wacht nog even....
Maar Lief was al onderweg.

Paniek in mijn hart,
Paniek in mijn ziel,
Paniek in mijn lijf.....

Lief verdween in het bos met motorzaag.
En toen hoorde ik die ene boom vallen.....
in het geraas van de storm,
terwijl er nog veel meer bomen gingen...
Mijn lijf kwam in beweging en rende naar de plek,
waar mijn Lief niet meer stond,
maar lag....
geraakt door twee bomen.

De tijd stond stil.
Wat overbleef waren twee ogen,
een mond die sprak,
lippen die lief hadden,
een lichaam geknakt....

Angst in mijn hart,
Angst in mijn ziel,
Angst in mijn lijf.....

Na vijfentwintig eindeloze minuten waren er ineens enorm veel mannen met motorzagen,
zag ik ambulancepersoneel en begon ik eindelijk weer adem te halen.
Wat een Genade...
Hulp!

En nu ligt mijn Lief in het ziekenhuis met gebroken nekwervels en enorm veel pijn.
Maar er is hoop, er is vechtlust, er is diepe dankbaarheid, er is liefde, er is licht, er is genade,
En vandaag is er voor het eerst....

Rust in mijn hart,
Rust in mijn ziel en
Rust in mijn lijf......!

37 opmerkingen:

  1. Och Hannah wat erg! Ik sla virtueel een arm om je schouder (als je die nodig hebt) en hoop dat je lief spoedig herstellen zal. Jij en je dochter heel veel kracht en sterkte gewenst en beterschap voor je lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. pffffffff ik voel je angst en kom jullie dan ook heel veel sterkte en kracht wensen....
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha....eindelijk.....vertel je er over. Wat doe je het mooi Hannah....wat doe je het goed......
    Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat erg voor jullie allemaal.Sterkte voor de tijd die komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je dit mooi geschreven
    Kracht licht en bergen liefde x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. o wat erg wat een angst wat een zorgen, maar wat veel liefde.
    Heel veel sterkte voor de komede tijd.
    Lieve groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat verschrikkelijk voor jullie. Ik zal kaarsjes branden dat alles goed zal komen. Alle liefde is er al. groetjes, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat knap van je om dit verschrikkelijke ongeluk in zulke mooie woorden te vatten.
    Heel veel kracht en sterkte wens ik jullie allemaal toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. jeetje, wat een angstig moment. heel veel sterkte voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. och Hannah...wat schrik ik hiervan! idd heel knap van je om het zo te beschrijven. Ik wens jullie heel veel goeds en herstel. Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heftig!!!!!! Ben er stil van... Je voelde het aankomen Hannah, dat is duidelijk! Heeeeeel veel beterschap gewenst voor je Lief, en genezing voor jullie allen! Lieve groet en knuf Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. heftig! sterkte Hannah en beterschap gewenst voor je lief

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jeetje Hannah, wat een enorme schrik voor jullie allemaal! Heel veel beterschap voor je man en rust voor jou en je dochter. Het bos is prachtig maar met die storm ook een gevaarlijke plek, de kracht van de natuur is heftig. Ik hoop dat je kracht kunt putten uit diezelfde natuur en je man weer snel op de been is. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ohh Hannah, wat afschuwelijk voor jullie, wat een schrik! Ik wens jullie veel licht, liefde en kracht toe en hoop dat jou Lief gauw de oude is.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik krijg er kippenvel van, je verwoord het heel mooi maar wat moet het angstig voor jullie zijn geweest en nog zijn. Ik wens jullie heel veel kracht, licht en liefde toe!! Hopelijk komt hij er snel weer boven op! Heel veel beterschap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jeetje, wat heftig. Ik wens jou (jullie) veel sterkte, liefde, rust en vertrouwen toe de komende tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je hebt de verschrikkelijke gebeurtenis mooi omschreven!
    Heftig zeg...
    Veel sterkte! XOXO

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh jee...wat zullen jullie geschrokken zijn!! Heel veel sterkte en beterschap..

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat afschuwelijk, ik wens je veel kracht warmte en liefde toe. We branden hier een kaarsje voor je lief

    BeantwoordenVerwijderen
  20. allemachtig.... allemachtig....! wat een schok! Veel heling gewenst, ook voor je geschokte hart!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Vreselijk zo'n gebeurtenis.
    Ik wens jullie heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een schrik!
    Veel sterkte voor jou en beterschap voor je lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. bijzondere woorden... wat fijn dat je in de storm rust heb mogen vinden...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat heb je dit op een prachtige manier onder woorden gebracht.
    Veel sterkte voor jullie drietjes in de komende tijd

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooi beschreven, maat wat een schrik. Heel veel sterkte en beterschap gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. ik ben een meestal stille meelezer, maar dat kan nu natuurlijk niet. wat een schrik! veel sterkte voor jullie allemaal, hoop dat de pijn dragelijk is en dat de schrik langzaam uit je lijf verdwijnt.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ojemig ojemig, wat heftig!!
    Wat een schrik!!
    Ik wens je Lief heel veel beterschap en jullie ook heel veel sterkte!!
    Knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Tjonge wat heftig! Nogmaals sterkte. Hoop dat het goed komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ach nee lieve Hannah, wat vreselijk. Je dappere man... Ik denk aan jou en je man en stuur jullie beide kracht en liefde. Heel veel beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Tjonge Hannah, daar wordt een mens stil van. Ik wens jullie liefde, kracht, nabijheid en heling - met een warme groet - Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Slik, wat verschrikkelijk Hannah! Ik zal aan jullie denken de komende tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Tjonge wat ongelofelijk.... wat een enorme impact van de storm. Heel veel beterschap toegewenst voor je man!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. O wat erg Hannah, wat zullen jullie in paniek geweest zijn en dan ook nog dat ongeluk met je lief verschrikkelijk zeg.
    Samen vechten nu en hopen op een goed herstel zeg.................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Jeetje Hannah!! Ben even terug komen lezen naar deze post door je link. Wat zullen jullie allemaal geschrokken zijn.
    Wat een enerverende tijd hebben jullie achter de rug.... snel terug naar je nieuwste post ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Door je nieuwe blog lees ik dit wat verschrikkelijk sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen