maandag 11 november 2013

NU

Langzaam ontstaat er vanuit de chaos een nieuwe orde in ons leven.

Het dak is hersteld, dakpannen nog in bestelling.....
Vandaag is het twee weken geleden dat de Boom viel...
Vandaag is het dertien jaar geleden dat mijn Lief mijn Lief werd....
Vandaag is het elf jaar geleden dat we trouwden....
Vandaag is het Sint Maarten en zal Dochter gewoon met haar lantaarntje langs de straat haar liedjes zingen.
Vandaag ligt mijn Lief nog steeds in het ziekenhuis.
En vandaag schijnt de zon!


Er is alleen nog maar NU.
In het NU kan ik mijn dag overzien. Kan ik wat mij te doen staat afhandelen. Kan ik rusten in de wetenschap dat alles in het leven zijn orde heeft. Ervaar ik, dat NIETS zomaar gebeurt. Ben ik dankbaar, als ik de Boom voorbij wandel met de honden, dat hij precies viel zoals hij viel, omdat mijn Lief het NU kan navertellen.
Ben ik ontzettend dankbaar dat er zoveel mensen zijn die hulp verlenen en naast ons staan, op welke manier dan ook!
Voor Lief, voor Dochter, voor mij.....

Realiseer ik mij dat alles wat ik in het leven geleerd en ervaren heb, een voorbereiding lijkt te zijn om het leven van NU te kunnen dragen.... Ben ik onderdeel van een groter geheel. En voel ik mij gedragen door dat grote geheel....

De Boom die viel zal niet meer opstaan.. Zijn wortels torenen hoog boven mij uit....

De Boom die viel, die bijna vernietigde..... De Boom die heelt......
Oude wonden, diep weggestopte wonden, wonden die ervoor zorgden dat er geen daglicht meer naar binnen kon stromen...

Ik weet niet wat de toekomst voor ons in petto heeft....
De toekomst kan ik niet overzien.... Dat kon ik immers nooit....
Maar die toch, soms, met donderend geraas bovenop mij valt...
Die toekomst hou ik vandaag weg van mij....
En kom dan weer terug in het NU.

En NU schijnt de ZON!


15 opmerkingen:

  1. Fijn weer iets van je te lezen Hannah en dan zulke mooie en ware woorden. Ik wist het al maar jij maakt dit weer even wakker in mij. Ik ga samen met jou in het NU! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Respect voor de wijze woorden, je kracht en het delen met ons
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat een wijsheid in jouw woorden. Het raakt me. Ik wens je veel nu toe, en rust en liefde.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap Hannah voor zoveel kracht en wijze woorden Sterkte met alles wat je bezig houd.
    Liefs Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. stap...voor stap.... voor stap.....en wat zie je dat mooi, dat de boom ook heling bracht....! En dat je de zon ziet schijnen! NU! (nou, hier dus even niet nu, maar zonet wel. Nu is het heel mooi grijs. Ook leuk ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie en wijze woorden, respect hoor!
    Sterkte met alles! En dat de zon mag blijven schijnen!! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad, respect...Ik leef met jullie mee, en wens jullie sterkte, en de zon!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat verwoord je dat mooi allemaal. En wat fijn dat je er op deze manier mee om kunt gaan en daar steun aan hebt. Het is een hele harde manier geweest van die boom, om je in het NU neer te zetten, maar jij accepteert het en dat vind ik knap van je!
    Liefs en sterkte voor jou en je dierbaren en voor je dochter een fijne St Maarten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat omschrijf je je gevoel prachtig, wat ben je een krachtige vrouw. Veel sterkte met wat komen gaat

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dapper geschreven!
    Het lijkt net of het kleine huisje in het bos een grote blauwe pleister heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dapper mens. Koester je in de zon van het nu en doe kracht op van de zonnestralen. Ik denk aan jullie en wens jullie sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Laat hem gauw helen..............ik denk aan jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. dappere hannah, ik vind dat je het goed doet, ik hoop op meer zonnestralen, voor jou

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie woorden, wat dapper en krachtig geschreven! Veel sterkte...

    BeantwoordenVerwijderen