dinsdag 5 november 2013

Het Bankje.....

Ik zit op een bankje voor het UMCG en rook een shaggie....
Om mij heen is de stad. Er rijd een ambulance met gillende sirene's de kelder van het ziekenhuis in. Er loopt een rilling over mijn rug. Ik leef mee met de mens die daar horizontaal ligt.
Er loopt een zwerver langs. "Heb je geld voor me"?, vraagt hij.
Nee, dát heb ik niet voor je.... Wél mede-leven....
Een ander in een rolstoel, met een infuus vraagt om een vuurtje....
Ik geef mijn aansteker......

Mijn Lief ligt op de derde verdieping van dit huis.
Om hem heen is een groep verpleegkundigen die hem met grote liefde verzorgen!
Precies wat hij nodig heeft!

En ik zit op dit bankje. De zon begint te schijnen op mijn gezicht.
Ik rust....
Dertien jaar leefde ik in de stad.
Dertien jaar leef ik nu in het bos.
Over 5 dagen leef ik dertien jaar samen met mijn Lief.
En vandaag ontmoeten de stad en het bos elkaar.
2013.....
Een heftig jaar!
Een genadig jaar?

8 opmerkingen:

  1. Ik blijf dik voor jullie duimen! Heel veel sterkte!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou zeg dat een heftig jaar. Ik duim heel hard dat jullie snel weer samen in het bos zijn bij elkaar. Heel veel licht en kracht voor jullie. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje joh..wat bijzonder! En heftig nu ook...ik wens je (net als de reacties voor mij, wat fijn!) ook heel veel sterkte, en
    dat jullie maar gauw weer in goede gezondheid samen mogen zijn...!
    Knuffol!

    BeantwoordenVerwijderen