zaterdag 5 oktober 2013

Raaf

Hey Raaf
Daar ben je weer!
Dit keer met zijn drieën.
Luid 'schreeuwend' vliegen ze over het huis,
de haan slaat aan...
Gevaar!!

De kippen zoeken een schuilplaats,
kleine vogeltjes vliegen in paniek alle kanten op.
Ik kijk naar ze....
net boven de boomtoppen.......

Ze vliegen hoger en hoger,
raken uit mijn zicht
maken nog één keer
een rondvlucht
en verdwijnen
in de diepe blauwe lucht.......

foto van www


Raaf....
Zwart als kool,
mystiek als de maan,

spreek me van magie,
en ik zal weldra
met je vliegen gaan.

(Jamie Sams en David Carson,
medicijnkaarten)

8 opmerkingen:

  1. Da's mooi Hannah..... die raven. Odin had er twee op zijn schouders. Ze vertelden hem alles over wat er in de werelden gebeurde......
    Dag, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo´n mooie vogel, nog nooit zien vliegen.. alleen maar eens in een dierentuin in een kooi gezien (zielig!) Daar vloog hij niet (niet genoeg ruimte voor natuurlijk). Gezien onze achternaam (van Ravenhorst) een favoriete vogel ;)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie raaf!
    Raven heb ik in mijn tuin nog niet gezien
    wel andere grote roofvogels.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi lijkt me dat om te zien...hier zie je ze niet..ik heb wel ergens gelezen laatst dat ze in Nederland zijn maar k geloofde het niet maar dus wel. Magisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig en ze zijn ook zo slim. J ade is een grote vogelliefhebber, kan elk veertje determineren. Mooi is dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier zag en hoorde ik laatst ook raven boven het bos. Indrukwekkende vogels. Ik kon het haast niet geloven, totdat ik raven hoorde in de film De Nieuwe Wildernis. Toen wist ik het zeker!

    BeantwoordenVerwijderen