maandag 21 oktober 2013

Opnieuw Anastasia....

Stel je voor....

Er is een plan.
Een groots Goddelijk plan.
Waarin alles wat is, voortdurend moet veranderen,
bewegen, evolueren, groeien,
naar iets wat nieuw is, anders is, beter is....

Hoe krijg je dat plan onder de mensen?
Hoe bereik je zoveel mogelijk mensen, want het is belangrijk dat iedereen er van weet!
Hoe meer mensen er van weten, hoe meer mensen er aan mee werken, hoe meer kans van slagen het heeft!

Dan stuurt de Godin af en toe mensen naar aarde met als opdracht om haar plan te verspreiden onder de mensen...... Geen makkelijke opdracht, want mensen zijn geneigd om niet te luisteren, naar de eerste de beste idioot, die op de hoek van de straat gaat staan roepen, dat het anders kan, anders moet.....
Mensen wakker schudden is misschien wel de moeilijkste opdracht die de Godin aan een mens op aarde kan geven.....

Zo stuurde zij eens Boedha en Krisnamurti en Mohammed en Steiner en....... noem ze maar op.
En allemaal hebben  ze hun eigen taak gehad in het 'wakker' maken van de mensheid.
Zij stuurt niet alleen Groten, Zij stuurt ook heel Gewone mensen.
Mensen die in kleinere kring voor vernieuwing zorgen...... met andere ideeën komen.... andere vermogens hebben..... 'Vreemd' vinden we ze vaak, omdat ze dingen doen die de meeste mensen niet kunnen en niet kennen.....

Ik lees de boeken van Vladimir Megre over het leven van Anastasia. Ik schreef er al eerder over.
Zij vond de boeken erg slecht vanwege de schrijver..... "Zo'n typische man, die zichzelf groot maakt over de rug van een vrouw", was het commentaar, en na deel 1 gooide zij de handdoek in de ring en hield het voor gezien! (Als ik het boek 'uit' had zou ik er nog eens op terug komen... bij deze..)
Als ik de boeken van Rudolf Steiner lees kan ik 'struikelen' over zijn taalgebruik, zijn woordkeuze, zijn onbegrijpelijke 'gedachten'.... het boek wegleggen en roepen dat dit te 'moeilijk' is voor mij....
En daarmee de ongelofelijke wijsheid mislopen die er in zijn werk te vinden is.....


Bij de boeken van Anastasia, 'worstel' ik mij door die slechte schrijfstijl, mogelijk een beroerde vertaling én een enorm ego van de schrijver heen, om bij de wijsheid en waarheid te komen die uit de mond komt van Anastasia!
Bijzonder slim bedacht (van de Godin) om voor de schrijver van deze boeken een voor iedereen herkenbaar typische hedendaagse man uit te zoeken.... "Hoe bereik ik zoveel mogelijk mensen ...."
Anastasia, een schijnbaar 'Gewone' vrouw, met een bijzondere opdracht; Het wakker schudden van de mensheid!

Er zijn zes delen over het leven van Anastasia en hier vind je meer informatie.
En, waar je Godin leest (in mijn blog), kun je ook God lezen of de Grote Geest of de Scheppers....  
En.... ik wil hiermee niet beweren dat de boeken van Anastasia de enige weg van vernieuwing zijn.... het is EEN weg ..... en er zijn vele wegen!
 


2 opmerkingen:

  1. Door jou eerdere blog heb ik het boek bij de bieb besteld en inmiddels ontvangen. Ben er net in begonnen en moet, inderdaad, wat wennen aan de schrijfstijl, maar ik ben nieuwsgierig, dus lees ik verder. Ik hou je op de hoogte!
    Warme groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor je informatie. Ik wist niet,dat er zoveel boeken zijn en heb meteen de laatste gereserveerd bij de bieb.Zelf denk ik,dat universele wijsheden op diverse manieren onder woorden gebracht worden. Zodat iedereen woorden kan vinden,die iets doen resoneren.

    BeantwoordenVerwijderen