donderdag 3 oktober 2013

Ook paddenstoelen hebben water nodig........



Gewapend met mijn fototoestel vertrok ik vanochtend het bos in.
Paddenstoelen; die wilde ik op de foto gaan zetten én verzamelen!
Cantharellen wilde ik plukken en eekhoorntjesbrood.
De vliegenzwam op de foto en die vreemd geurende penisvormachtige paddenstoel......
De boleten en de 'heksenkringen'.......


Herfst in het bos.
De geuren,  de kleuren, de eikels en beukennootjes op de grond, waardoor mijn voeten steeds opnieuw evenwicht moeten zoeken. Die frisse wind, het scherpe licht van de zon..... De balsemien die nog uitbundig bloeit en zo heerlijk zoet ruikt.  De geur van de houtkachel die tot ver achterin het bos bij me blijft......De honden die een scherper reukvermogen lijken te hebben als het kouder wordt.... ze blijven wroeten met hun neus in de bosbodem.

Maar.........
Ik vind GEEN paddenstoelen.
De aarde is te droog.....!
Waar ze een tijdje terug nog te vinden waren, vind ik ze nu niet.
Ja, deze nog wel, die groeien al een maand of wat in het kippenhok....
ze voeden zich met een afgezaagde boomstronk.



Nou ja, en om nou te gaan roepen dat het tijd wordt dat het gaat regenen.....,
terwijl ik zo geniet van de zon...... 
DAN MAAR GEEN PADDENSTOELEN....
Daar wil ik nog best twee maanden op wachten  ,-)

4 opmerkingen:

  1. ha, ik liep zonet ook al om de heksenkring te zoeken die elk jaar om één van de bomen hier in de tuin groeit... niks! Heb zelfs wat potplanten water lopen geven zonet omdat ze zo zielig gingen hangen. (Nahjah, dat kwam ook wel omdat de jongste zie mooie oranjerode bloemen als een perfect bedje zag voor haar blote barbies.)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, 't is droog. Toch heb ik gisteren een vliegenzwam gezien en verderop ook parasolzwammen. Op eekhoorntjesbrood moeten we nog even wachten, misschien na vrijdag want dan komt er regen.
    Als je bewust gaat zoeken vind je meestal niet wat je zoekt, vaak moet je er gewoon letterlijk tegenaan lopen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi, maar het waait dan wel weer herfstig ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja het is droog maar ook zo lekker herfst weer s morgens koud en guur en dan lekker het zonnetje en die paddestoelen komen wel hoor het gaat vast wel weer regenen over een poosje

    BeantwoordenVerwijderen