vrijdag 13 september 2013

Over Reuzen.......




Noah had gisteren een intensieve dag.....
In haar klas vertelde een jongetje dat zijn kleine vriendje van twee jaar vermoord is door zijn vader......

Ogenschijnlijk reageert Noah niet, geen vragen, geen opmerkingen, niets.......
Ze trekt zich terug op haar kamer en gaat muziek luisteren. Dát doet ze eigenlijk nooit!
Daarna kijkt ze een film: Jack and the beanstalk.......

Als ze in bed ligt, roept ze me na een half uur, angstig......
"Het is zo donker in de kamer", "Als ik mijn ogen dicht doe is er steeds een reus, die mij kwaad wil doen", "Ik wil nog graag een kus, want dan gaat 'die donkere muur' weg en is er een spoor van licht naar jou toe"..........

Ik doe een lichtje aan en zit op haar bed.....
We praten over de reus..... als ze haar ogen dicht doet is hij er weer.....
"Je kan je net zo groot maken als die reus", zeg ik...
Met je IK, niet met je lichaam natuurlijk, maar wel met je voorstellingsvermogen......., doe het maar....! En dan kan je gewoon praten met die reus en zeggen HEY, ben jij er ook? Wat gezellig! Wat zullen we samen gaan doen?
Ze kijkt me ongelovig aan. Doe het maar, zeg ik nog een keer.......
Ze doet haar ogen dicht en lijkt het te doen..... en ze lijkt zich te ontspannen.
We zoenen nog tien keer..... en zeggen onze dagelijkse mantra.....
Welterusten, slaap lekker en tot morgen.....
Op de gang laat ik een lichtje branden....

Beneden gekomen peins ik over mijn reuzen.....
"Waar ben ik nog bang voor".....
Noah hoor ik niet meer......

6 opmerkingen:

  1. Dat doe je goed Hannah, dat doe je heel goed.

    Dag,
    Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi hoe je haar vertrouwen geeft. Eigenlijk niet uit te leggen ellende in de wereld. Een spoor van licht naar jou toe <3. Dat je kind je weet te vinden is toch het mooiste wat er is?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat was ook een heftig bericht.Wat een mooie reaktie had je.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou willen dat alle kinderen op de wereld een moeder hadden die zulke oplossingen biedt...........
    XXXm

    BeantwoordenVerwijderen