donderdag 12 september 2013

Op Fietse.....op zoek naar riet!

Al twee dagen zit ik op de fiets, om de omgeving af te struinen naar riet.........
Deze plant zou prominent aanwezig moeten zijn aan waterkanten, maarrrrr
Twee kilometer in de omtrek van mijn huis zijn drie plassen, waarschijnlijk turfgaten en ik veronderstelde het daar wel te kunnen vinden, maar........... ik vind het niet!
En dat was eigenlijk niet zo heel erg.
Want de lucht is prachtig, de zon schijnt en ik struin tussen de schapen die in een paar van die afgezette natuurgebiedjes grazen.



Tja, dit vond ik ook.......
Nee, aan dit vachtje heb ik niets meer, maar het krioelt er van de kleine diertjes, die langzaam maar zeker het schaapje oppeuzelen.

En dit schaap is wat afgedwaald van de kudde.....
Als ik naar haar toe loop, 'rent' het schichtig weg... één achterpoot bungelt bewegingsloos met haar mee...
"Wordt er niet voor die kudde gezorgd" vraagt Noah, als ze de foto's ziet......
Nee, blijkbaar niet, maar ik weet ook nog niet of ik dat  erg vind.
De natuur gaat zijn gang!


Vandaag ga ik wederom op zoek en ik fiets  naar het paradijs,  want daar groeit riet..... dat weet ik zeker!
En, ik heb gelijk!





En met een grote bos riet, fiets ik huiswaarts.
En wat ik er mee ga doen? Riet schijnt een prachtige groene verfstof  te geven.
Ik ben bijna klaar met de hoeveelheid gesponnen wol, die ik nodig heb om een trui te breien voor Noah. En Noah wil een groene trui..... met een regenboog er op.... en een capuchon van een zonnebloem..... Dus......
Binnenkort ga ik verven! Ik kan bijna niet wachten!

 Ahhh en omdat ik het zo'n vrolijk liedje vind in het Drents.......
Deze nog een keer http://www.youtube.com/watch?v=d1bYRaihts0

5 opmerkingen:

  1. ah spannend ben heel erg benieuwd wat voor kleur dat wordt succes !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooooo, die foto van dat water. Wat is die prachtig!!! De hemel op aarde....of beter: de hemel in het water.
    En jij hebt je riet. Gelukkig. Aan de slag.
    Ik ben heeeeeeeeeeel erg benieuwd.

    Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Succes met het verven, en wat een mooie wolkenluchten zijn hier hè? Je kunt de hele dag wel met je camera rondlopen als je wilt ;-)
    Wat de bramen betref: daar zitten inderdaad soms wormpjes in. Ik spoel ze heel goed af, vries ze daarna in of maak er direct sap van. Als je er echt zeker van wilt zijn dat alle wormpjes er uit zijn zou je de bramen een half uurtje in zout water kunnen zetten, weet alleen niet of de bramen daar zout van worden. (wel afspoelen natuurlijk)
    Ik doe het zelf nooit, wel met bloemkool.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Are you looking for free YouTube Views?
    Did you know that you can get these AUTOMATICALLY AND ABSOLUTELY FREE by getting an account on Like 4 Like?

    BeantwoordenVerwijderen