donderdag 19 september 2013

Lieve Koning en Koningin........

foto van het www.

Een gouden koets, een Koning en een Koningin.....
Een sprookje, we leven in een sprookje!
De Koning zit op zijn Koningsstoel, zijn vrouw, in haar gouden kleedje zit naast hem.
Hij heeft een stapel papieren in zijn handen en leest voor, nee, niet uit eigen werk!
Zijn onderdanen hebben een eigentijds sprookje voor hem geschreven...... het gaat over geld en over macht en over een volk wat afhankelijk is geworden van dat geld. Wat onmachtig is geworden om zelf na te denken en te handelen....
Hij leest maar door, over financieringstekorten en over werkloosheid en het creëren van nieuwe banen.....
De Koningin, in haar gouden kleedje, zit onrustig naast hem, met een van angst verwrongen gezicht.
Ze weerspiegeld zijn boodschap aan het volk........

Het publiek in de zaal -  Zijn onderdanen -  kijken met uitgestreken gezichten toe...
Mannen in onberispelijk pak, Vrouwen met enorme flamboyante hoeden...
Ze zien er levenloos uit!
"Leest de Koning hun zelfbedachte sprookje wel goed voor"?

En ik?
Ik zit ontgoocheld achter mijn computer, te kijken naar een Koning en een Koningin.
Die geen Koning en Koningin meer zijn.
Ze doen mee in het grote spel, ze hebben hun macht en hun kracht weggegeven aan de Machthebbers van dit moment...
Geen enkel woord komt uit hun eigen Bron...
Waar hebben we dan nog een Koning en Koningin voor nodig?

Lieve Koning en Koningin,
Weten jullie wat ik het allerliefst zou willen?
Als jullie volgend jaar weer op die Koningsstoel gaan zitten, willen jullie dan een ECHT sprookje voorlezen?
Eén die uit de Bron komt.....
Eén die voedt en inspireert, één die blij maakt en het volk vleugels geeft...
Eén die verhaald over hoe machtig en krachtig en mooi en liefdevol en wijs de mens kan zijn.....
Eén die ons terug voert naar onze eigen Bron.
Lieve Koning en Koningin.......
Zouden jullie dat wel willen doen?

Met vriendelijke groet,
Gewoon Hannah






6 opmerkingen:

  1. ooh Hannah...wat zou dat mooi en groots zijn!! Ik heb het ook zo ervaren..heb idd met verbijstering naar de 'onderdanen' gekeken en de Koningin..haar gezicht sprak idd boekdelen. Zouden de Koning en Koningin jouw blog lezen? Ik hoop het zo!! Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. precies, dát.

    (wat schrijf je mooi. spijker op den kop)

    groetjes
    Greetje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed verwoord Hannah, want zo is het.
    Heb zelf niet gekeken, om mijn humeur niet te verpesten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vroeg me af of de koning er slecht van geslapen heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, zo is het en ik ben bang dat het volgend jaar weer zo is, alleen met een ander kleur kleedje.

    BeantwoordenVerwijderen