maandag 23 september 2013

Buiten.....

De herfst nadert.....
Ik geniet nog erg van buiten zijn......
Ik wil nog niet naar binnen, bij de kachel!
Ik wil een overkapping..... en een buitenkachel.....:-)


Ik breng het grootste gedeelte van de dag buiten door.
S' Morgens 'parkeer' ik mijn spinnewiel, een wol-mand en wat ik verder nog van plan ben te doen allemaal op het terras. De honden zoeken hun plek, ergens in de buurt van mijn voeten....
De kippen scharrelen rond. 
En die kippen..... daar kijk ik graag naar.
Kootje Kraai loopt met haar twee kuikens dwars door mijn groentetuin. Tja, het mag nu van mij.... Geen opkomend zaaigoed meer.....


Katrien, een grote bruine kip, weet altijd uit de ren te komen, waar de meeste kippen 'wonen'..... Het gras is bij de buren altijd groener, lijkt ze te denken..... Een maand of twee geleden ving ik haar dan....... en zette haar terug in de ren, want oooh, mijn aardbeien..... Maar nu, nu vind ik het gezellig!

En dan loopt Liefje ook nog ergens los rond. Liefje is een bange scheiterd..... Als er een andere kip in haar buurt komt, rent ze snel naar binnen, de schuur in, waar ze  overnacht. Op een regenton waar ze ook op stok gaat. Nee, ze kan niet bij de andere kippen en al helemaal niet bij de haan.
Ik denk dat Liefje 'hoog sensitief' is.....;-)  Ik voer hele gesprekken met haar... en altijd geeft ze hetzelfde antwoord; okk, okk... (ze kan de T niet zeggen.... ook zielig! ).

Nee, voor mij mogen de stormen en de regens en de kou nog heel lang weg blijven........


Er groeit en bloeit nog van alles.....
De oogst ligt nog na te kleuren.....

In de bomen die rond de tuin staan, zie ik nu dagelijks de eekhoorn. Er valt van alles te verzamelen. De bomen dragen volop vruchten...... beukennootjes, kastanjes, er staat nog ergens een appelboom met van die kleine groene appeltjes, eikels........

foto van het www
Tegen schemer komen de vleermuizen boven mijn tuin insecten vangen.....

foto van het www.
En wordt er door de vogels nog volop van de lijsterbes, de vlier en de Amerikaanse vogelkers gesnoept.

Ik geniet nog erg van buiten zijn.....!

9 opmerkingen:

  1. ja, het is nog heerlijk buiten! Het went volgens mij ook, hoe meer je buiten bent, hoe langer je het volhoudt. Dat is een goed teken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ja en er komen nog wat warme dagen aan, fijn is dat. Geniet er nog maar even van en straks met pompoensoep voor de kachel al het te koud wordt buiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie kippen heb je! Een van onze kippen heet "Tuttie" dat was best een goede naam voor jouw liefje geweest ;). Een overkapping met houtkachel en spinnewiel met op de achtergrond een hamsterende eekhoorn...ik droom mee. Je hebt de helft al!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo herkenbaar, mooie foto's heb weer genoten
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie kippen. En mooie sfeer foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijk buiten-verhaal. Het was ook wel een heel aangename dag hè? Hou vol, en die buitenkachel en dat afdak....zo moeilijk moet dat toch niet zijn voor jouw Lief??? De dagelijkse kippenverhalen van Noah doen het ook goed in de klas. Vandaag was er een ander kind......'juf ik heb een Noah-kippenverhaal'. Dag, Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heerlijk! ik ben helaas op m'n werk het grootste deel binnen, maar mijn vrije dagen breng ik ook zoveel mogelijk buiten door nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja die vogels kunnen huyn lol op vanavond was ik met de hond onderweg en zag zoveel bomen en struiken met bessen, het is zo mooi om te zien Heerlijk die kippetjes zo los op het erf ben er bijna jaloers op.
    Die van mij zitten binnen in een hok tja de buren he die houden niet van tokkende kippetjes.
    Ha ha maar zo kan het ook en ze leggen leuke kleine eitjes :)
    Geniet nog maar even van dit heerlijke herfst weer.
    Lieve groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen