maandag 16 september 2013

Anastasia



Ik lees een boek.............
Wauw, wat een prachtig boek......
Ik lees het mondjesmaat, woord voor woord, bladzijde voor bladzijde......
Nee, ik ren er niet doorheen, zoals ik ook wel kan doen.
Ik proef het met mijn tong, geniet van iedere hap en doe het langzaam, heeel langzaam...
Alsof ik de liefde bedrijf en het orgasme uitstel, want ik wil genieten.... heel lang genieten.....!

Ik kreeg een tip van Haar; Dát boek moet je eens lezen! Een vriendin van me las het en stuurde het via de post naar me toe. En er zijn nog vijf delen!
Het boek heet; Anastasia, de zoemende ceder, geschreven door Vladimir Megre

Ik BEN Anastasia, of liever gezegd, ooit was ik Anastasia......
Maar ik ben op weg om haar weer te worden!
Een vrouw, zoals een vrouw bedoeld is. Of misschien moet ik zeggen, een mens zoals de mens bedoeld is te leven op aarde.....



Anastasia gaat slapen zodra het donker is. Ze slaapt in één van de schuilplaatsen van de dieren, meestal een berenhol. Als ze wakker wordt, voelt ze allereerst een overweldigende vreugde......
Ze loopt het grootste deel van de tijd half of helemaal naakt rond en voedt zich met pijnboompitten, kruiden, bessen en paddestoelen. Ze verzamelt zelf niets en legt ook geen voorraden aan, zelfs niet voor de winter. Een grote groep eekhoorns doet dat voor haar; zodra ze met haar vingers knipt, proberen de aanwezige eekhoorns elkaar te snel af te zijn om met een gepelde pijnboompit op haar uitgestrekte hand te springen..............

Nee, dit is geen sprookje! Zo zouden wij ook kunnen leven! Deze vrouw leeft NU, anno 2013 !
En hoe ze leeft.....
Ik hoor in haar woorden de visie, van Rudolf Steiner, van Drunvalo Melchizedek, van Little Grandmother, van Christus en van Boeddha.... met dit verschil;
Zij 'leeft' het!

Dank je wel Stella (heb ik je nog niet ontmoet !) en dank je wel Joke én dankjewel Anastasia!
Ik word ontzettend blij van dit boek...... er komt 'licht' uit!
Over een vrouw die ik ken...... die ik ben, die ik was én die ik weer worden wil....!

En als toevoeging...... Op de bron van Urd, een ander blog, van iemand die ik erg graag lees, staat een volledig andere mening over dit boek.  En dat vind ik leuk!
............. Hoe twee vrouwen een boek heel verschillend kunnen 'ervaren'!

9 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat je het zo mooi vond en het boek je inspiratie geeft! Leuk om te lezen! Bijzonder hé! Ik krijg nog steeds kippenvel bij het lezen. Groetjes Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig he! Ik heb die boeken achter elkaar gelezen een paar jaar geleden. Je maakt me er op attent,dat ik eens moet zoeken,of er een nieuw boek is. Sindsdien raak ik altijd alle groenten-en fruitplanten in de tuin aan. Zodat ze "weten"wat ik nodig heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhh wat mooi! Wat heerlijk dat je er zo intens van geniet!
    Puur hoor...
    (volgens mij las ik ooit over het boek in de Happinez- is er ook niet een dorpje gebouwd daar? Puur natuur? ik zal het eens opzoeken..)
    Je maakt me erg nieuwsgierig naar het boek! ;-)
    Geniet er lekker van!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk beschreven maar ik ga ook dat andere lezen en ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen van beide beschrijvingen zorgen ervoor dat ik het boek wil lezen
      Veel plezier ermee Hannah Fijn dat je er blij mee bent.:-)

      Verwijderen
    2. Hoi Elly, dankjewel voor je reactie ;-)
      Hannah

      Verwijderen
  5. Is dat een van de boeken waar de Anastasia dorpen op zijn gebaseerd? Nu word ik wel heel nieuwsgierig. Eens kijken of ze de boeken in de bieb hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja ik lees het ook, mooi he. Nu deel 2 maar blijf er al lang in hangen. De herfst brengt vast meer leesmomenten. Geniet er van.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je maakt me nieuwsgierig!
    Ik zou zeggen dat je die vrouw al bent al ben je even afgedwaald. Succes met je tocht naar de ware jij!!!

    BeantwoordenVerwijderen