woensdag 28 augustus 2013

Rups

van pinterest.


Op de weg
die ik bewandel
ont-moet 
ik
vandaag
een wonderschone rups....
Met Haar vele dunne pootjes
en Haar donkere behaarde lijf
zoekt zij doelbewust
Haar weg.

Wat is je bestemming....? 
vraag ik Haar...
als ik mij
voorover buig...

Aan de kant, 
uit de weg, 
ik heb onbeschrijfelijke haast....
Onverstoord wandelt ze verder
op het door Haar verkozen pad....
Vandaag gaat Het gebeuren....
ik heb onnoemelijk haast...

   een diepe zucht welt in mij op...
en doe een stap naar achter....
Ik kijk haar na tot ze verdwijnt
en vervolg dan weer mijn pad

Met een glimlach om mijn mond 
draai ik mij nog één keer om
en roep
enigszins bescheiden
VEEL GELUK en
HET GA JE GOED!
en fluit dan beide honden.....

..........................

Een Vlinder worden....
HET zal je maar gebeuren....





5 opmerkingen:

  1. Ohh Hannah, wat mooi! Ik wens dit iedereen toe!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach Hannah, wat mooi weer. Wat een mooi logje (schrijft dan iedereen....ik noem het een blogje, is dat ook goed???) Ik weet nog dat Olle het over een wasknijper kon hebben, absoluut fantastisch sprak. Maar een rups bleef heel lang een 'pruts'. ;-)
    Dag,
    Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. er komt een liedje in mij op, de rupsendans de rupsendans...maar geen idee of het klopt.
    Het is die film kikkerdril...mooi geschreven Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi geschreven, het doet me denken aan vanmiddag toen dochter lief en haar vriendinnetje zich over een gewonde vlinder ontfermden en rupsen vonden op de bijna kale bloemkool plant

    BeantwoordenVerwijderen