maandag 19 augustus 2013

Moestuinmaandag week 34

De vakantie is voorbij.....
Het kind is weer naar school.
De structuur in ons leven komt weer terug.
Wat moet ik allemaal doen, wat ga ik allemaal doen......?
Op de voorgrond een komkommer, eindelijk zie ik het verschil!

Mijn huis is vies, ik stel het al dagen uit.
De vloer moet gedweild, de vliegenpoep van de ramen.
De bedden moeten verschoond en oh, 
de wasmachine zit al weer vol.

De tomaten hebben nog weeeeken zon nodig voor ze rijp zijn

De vakantie is voorbij......
Mijn tuin die groeit maar door,,
de courgettes moeten verwerkt
en ook de augurken willen ingemaakt,
maar oh de azijn is op....

Vandaag tel ik dertien pompoenen...... ik ben blij!!!

Die pop die moet nu af,
die boeken wilde ik nog lezen,
wat is dat gasfornuis toch vies
en ook de bestek la wil weer schoon.

Ze groeien waarheen ze willen......

Pfff, de was moet nog opgevouwen,
de boeken nog ingeschreven,
die broek moet eens genaaid,
en de sokken nodig gestopt........

Ook de augurken en komkommers 'barsten' uit hun kasje....
Ik wil nog bloemen plukken,
die verfstoffen nog bestellen,
de mail nog beantwoorden
en de bessen nog verwerken....


Oooh en die appeltjes, die appeltjes die appeltjes :-)

Hoe laat is het?
Tsssss, al weer half twaalf,
Ik ga wat doen,
Want, de vakantie is weer voorbij....

Moestuinmaandag is een initiatief van haar

8 opmerkingen:

  1. Alsof ik mijn eigen gedachtes lees al heb ik geen kinderen maar de taken en de tuin die zijn ook hier even niet in evenwicht haha. dus ook poepjes op de ramen en een vieze vloer maar zoveel moois en lekkers buiten...
    Suc6
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat staat je moestuin er mooi bij! En heel herkenbaar, zoveel dingen te doen.
    Vanmorgen was idd bijzonder, dochterlief naar de eerste klas. Ze wordt groot, een slik moment.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een overvloedige tuin! Dat wil ik ook!
    Zoveel willen doen en tijd tekort hebben, herkenbaar..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohohoh zoooo herkenbaar, die eeuwige stroom van dingen die nog moeten, maar ons huis is tijdelijk op orde voor zover je daar van kan spreken in een huis met 3 kinderen en een berg huisdieren, ik heb niet al te hoge eisen denk ik qua huishouden haha. Ik ga zo lekker aan mijn volgende lijstje want in de laatste 2 weken van de vakantie moet er nog van alles gebeuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat zien al die schatten uit je eigenste tuintje er fijn uit. De aardappels waren heerlijk! dat tijd te kort, herkenbaar. Ook wel weer fijn een beetje ritme, en leuk mensen zo nu en dan weer tegen het lijf te lopen, 's morgens vroeg ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke blog! De foto's laten zien waar je echt wil zijn, haha.
    Wat leuk dat je zoveel pompoenen hebt. wat een wonder dat ze zo hun eigen weg gaan en maar door blijven groeien he!

    BeantwoordenVerwijderen