vrijdag 16 augustus 2013

Leven is gevaarlijk!


van pinterest


Ik lees geen krant, kijk geen tv en luister af en toe naar de radio..... Ik schreef het al eerder.....
Dan bestaat het 'gevaar' dat ik van NIETS weet, dat ik niet weet waar de rest van Nederland van wakker ligt, zich over opwind, waar zelfs de minister president (hoe heet die man ook weer?) al over gesproken heeft.....
Maar,
Gelukkig  heb ik een Zusje...... en die doet dat allemaal wel.... dat van die krant en die tv.
Iets over de mazelen en over inenten. Dat er heeeeel veel mensen, ik geloof vooral kinderen, ziek zijn van de mazelen.
En.... ? zeg ik
Het is heel besmettelijk.
En.....? zeg ik
Daar hoor je je tegen in te enten, want als je dat niet doet wordt je ziek!
En.... ? zeg ik
Als je ziek wordt kun je dood gaan.
Ja, Ja, het leven is gevaarlijk!.... zeg ik
Eerst zeiden ze dat het de schuld is van de Gereformeerden, de zogenaamde bijbelbeltmensen, maar het is onderzocht wie de schuldigen zijn!
Wie....? vraag ik
Eén op de vijf is Gereformeerd, de andere vier zijn Antroposofen.........!
ZO, ZO, de Antroposofen!
Hoeveel doden zijn er al gevallen..........? vraag ik
Geen één.... zegt ze.
Stomverbaasd kijk ik haar aan..........
Maar waar gaat dit dan over Zus? Mogen we niet meer ziek worden?
Is Nederland bang om de Mazelen te krijgen? 

Ben ik blij dat ik in het bos woon, ver weg van al die Nederlanders.
Angst is namelijk ook heeeel besmettelijk!




8 opmerkingen:

  1. Ha ha, heerlijk!!!!! Je had het niet mooier kunnen verwoorden Hannah :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, zo is het. Las gisteren de ophef in Trouw via Antrovista. En dan de commentaren erbij van de mensen die het wél allemaal zo goed weten. Kan een boekje open doen over vaccinaties maar dit lijkt me niet de juiste plek (laten we het maar gezellig houden ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Suuuuuper herkenbaar hier nog zo'n wereldvreemde die geen tv kijkt en geen krant leest....mooi verwoord.
    Ziek zijn heeft vaak ook ene functie
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha, heerlijk berichtje, zo herkenbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oneens.
    Kiezen voor een ander dat leven nu eenmaal gevaarlijk is, en verder in de bossen de maatschappelijke discussie ontlopen vind ik zeer onverantwoordelijk.
    Als ouder zou ik graag van je horen hoe je deze keuze aan je kind en de klas van je kind uitlegt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. tav. froukknits......als je ziek bent geweest, ben je daarna BETER.....beter dan wat? Vaak beter dan daarvoor. Ziek zijn is niet ongezond. Van ziek zijn word je beter. Je moet alleen heel goed naar je kind kijken. Hoe ontwikkelt zich de koorts? Longontsteking is de gevaarlijke factor. En waarom? De huid en longen ontwikkelen zich uit hetzelfde ento- of ectoderm.....dus de uitslag van de huid slaat naar binnen en longontsteking is het gevolg. Dus goed kijken en op tijd hulp van een arts inroepen is essentieel. Zelfs mijn reguliere huisarts vond het onzin een kind in te enten tegen de mazelen....Gewoon goed kijken, zei hij altijd. De cocktail BMR is ook zoiets. Gemakzucht. Voor jongens is de bof risicovol, voor meisjes de rode hond. En dus maken ze een cocktail en krijgt iedereen alles. Flauwekul. Mooi stuk Hermien. Mooi stuk. En fijn dat je een zus hebt die je scherp houdt. Dat dan weer wel!! ;-) Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Van ziek zijn wordt je meestal, maar soms niet, beter. Dat geld ook voor kinderen. In het eerste geval: prima, fijn verder spelen. In het laatste geval gaat de optimistische levensvisie niet meer op: een kind wordt levenslang lichamelijk of verstandelijk beperkt als gevolg van de ziekte, of in het ergste geval: het kind sterft. Jammer genoeg heb ik in mijn werk in de afgelopen jaren (waarvan een jaar of tien in het Emmakinderziekenhuis/AMC) toch veel te veel kinderen zien langskomen waar het alleen maar heel goed kijken naar de kinderen door hun ouders niet het gewenste resultaat opleverde.

      Integendeel. Triest genoeg.

      De mogelijkheid bestaat, sterker nog: is mijn stellige overtuiging, dat inentingen tegen mazelen meer leed voorkomen dan ze veroorzaken. Het is mij dan ook een groot raadsel waarom ook hier zo gigantisch stelling wordt genomen tegen iets dat zoveel leed en ellende zou kunnen voorkomen.

      Verwijderen
  7. Mooi geschreven, soms mag je blij zijn dat je niet alles mee krijgt, het is merendeels ellende. En nu die mazelen en die antroposofen, ik woon niet in het bos, kijk het nieuws, hoorde wel iets over de mazelen maar sla dat soort dingen dan niet op. Dus die antroposofen, goh.

    BeantwoordenVerwijderen