zaterdag 17 augustus 2013

Geniet zachtjes van de aarde......

Voor de ouderbieb op school schafte ik heel veel nieuwe boeken aan.
Één van die boeken heet;
een wereld van gebeden
verzameld door
jeremy Brooks

Er staan prachtige gebeden in uit alle landen over de hele wereld.........


Geniet zachtjes
van de aarde, 
geniet zachtjes van de aarde,
want als de aarde verwoest wordt,
kan niemand die maken.
Geniet zachtjes van de aarde.
Ivoorkust


Lieve God,
wees me vandaag goedgezind.
De zee is zo groot,
en mijn boot zo klein.
Frankrijk, gebed van Bretonse vissers


Geef ons, Heer, een beetje zon,
een beetje werk en een beetje plezier;
Geef ons ons dagelijks brood
en als het even kan, een beetje boter.
Engeland


O God
help mij om nooit een oordeel over iemand uit te spreken,
vóórdat ik twee weken in zijn mocassins heb gelopen.
Noord-Amerika, Sioux-Indianen


Vrede van de eeuwige golfslag voor jou,
diepe vrede van de altijd stromende lucht voor jou,
diepe vrede van de rust van de aarde voor jou,
mogen maan en sterren je altijd licht schenken,
diepe vrede van Christus,
de zoon van de vrede, altijd voor jou.
Schotland

5 opmerkingen:

  1. Wat een mooie gebeden. Dat lijkt me een heel leuk boek. Zo verschillend, maar wel raken ze allemaal iets.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig boek he!! En wat een bof dat je lekker nieuwe boeken mocht aanschaffen... dat is hier al jaren niet meer het geval, helaas!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och wat mooi, ik heb ze voorgelezen aan mijn man.

    BeantwoordenVerwijderen