dinsdag 13 augustus 2013

De natuur.

Ik wandel al vroeg in de ochtend met de honden.
De zon schijnt.
De lucht is stralend blauw.
Met van die mooie witte wolken.
Het is fris, maar prettig fris.
De honden heb ik aangelijnd.
Ik heb helaas geen fotocamera mee.
Maar ik vraag me af of het me gelukt zou zijn om wat ik zie, te kunnen vastleggen met mijn camera.
Ik sta minutenlang stil, diep geraakt.....


In het aardappelveld staan twee reeën.
Ze kijken naar me, maar gaan ongestoord verder met het eten van het loof.......


Boven die reeën, in die stralend blauwe lucht, komt uit een wolk een regenboog........
Dat heb ik nog nooit gezien.....
Het regent niet eens............!



En terwijl ik sta te genieten van de reeën en de regenboog
Zie ik voor mij op het pad een klein stipje....
Het wordt steeds groter.
Ik sta uit de wind....
Er komt een prachtig grote haas naar mij toe gewipt.
Heeft niets in de gaten.........
Maar de honden wel! Die willen er naar toe!
En verjagen daarmee de haas
en de reeën.

Uiteindelijk draai ik mij om,
terug naar huis
en loop dwars door een hoog grasveld
met de zon in mijn gezicht......
In het hoge gras, zijn de lange halmen gebogen.
En in die buiging
zitten duizenden spinnenwebben


Wat is de natuur mooi........
en troostend!

Alle foto's zijn van pinterest.

7 opmerkingen:

  1. Heerlijk hoor!! Je omschrijft het ook mooi! Fijn, dank je dat we mogen meegenieten! ;-)
    Fascinerend dat niet iedereen de natuur zo kan zien, vind je ook niet?
    Zo zag ik ook eens een vos, midden in een weiland...een echtpaar wat ook langsliep zagen hem niet eens...Jammer is dat!
    Fijne dag! Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De natuur is zeker weten genieten.........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach wat een mooie momenten, allemaal om in en doosje te doen en te bewaren en steeds als je het even nodig hebt... even het doosje open doen en die mooie momenten opsnuiven.

    BeantwoordenVerwijderen