dinsdag 23 juli 2013

Vandaag......

Vandaag............
Wat is het warm!
Twee en dertig graden.....
En wat doen mens en dier dan op zo een dag?
Als je een border collie bent.............
dan wil je zwemmen!
 water in, water uit.......... 
uitschudden en dan op zijn rug door het zand...........
en opnieuw
water in, water uit.....
achter de bal aan.....

 Neeeeee, zij wil niet zwemmen......
Ze kan het wel, maar ze begint altijd te trillen als ze water ziet.......
bang dat ze nat wordt!
en als ze de kans krijgt, holt ze heel hard naar huis!

 Kootje Kraai.....
Zit al éénentwintig dagen op (nu nog) vijf eieren....
Wat een prestatie!
De kraamwieg staat al klaar!
(een mooie geverfde doos met stro.....)
Het zou vandaag moeten gebeuren.....
maar,
er gebeurde nog niets....
Zijn kippen ook wel eens over tijd?


 Poes Luna heeft het ook warm!
En ligt languit tussen de kroppen sla.....



  Ik zat eerst nog buiten..........
beetje prutsen met mooie wolletjes....



 Beetje spinnen....
vooral niet teveel bewegen.....


Maar
uiteindelijk was het binnen, 
op de bank, 
met een boek
de beste plek
met deze hitte! 

Oooh en dat boek....
Wat prachtig!
Na tien bladzijden zit ik al ontzettend te snotteren!
Heerlijk!


Ps. Het bos is weer stil en verlaten....
Alle kampeerders weer terug naar de stad :-)))


4 opmerkingen:

  1. Oh, dat boek... Jaren geleden heb ik het al eens in mijn handen gehad, maar toen nooit gelezen. Nu ik het bij jou zie, ha ik toch maar eens doen :) Heerlijk dagje he!! Morgen weer? Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. och wat een hitte he, gisteren moest ik werken, we deden niets anders dan buiten nat worden en dan weer naar binnen want het werd te warm om buiten te zijn, en binnen was het zo benauwd. Ik hoop dat het iets minder drukkend word. De tuin van Madelief ziet er prachtig uit. wat fijn dat jullie dat onder je hoede nemen. Tot snel, we komen vast nog wel even aan waaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een zaligheid, zo'n plas dicht bij huis!
    Leuke foto's, geeft echt de sfeer weer van een warme, luie zomerdag! :-)
    En wat fijn dat jullie het bos weer voor jezelf hebben! Geniet er van!
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja als handwerken even niet meer gaat is een boek ook heerlijk !
    Groet Albertje

    BeantwoordenVerwijderen