dinsdag 30 juli 2013

Soms zijn sprookjes helemaal geen sprookjes......

Voor de antroposofische ouderbieb bestelde ik in de afgelopen week heel veel nieuwe boeken...
Prentenboeken, sprookjesboeken, voorleesboeken, opvoedkundige boeken.....
En natuurlijk lees ik, zodra ik mezelf toe sta te mogen lezen.
Ik mag alleen van mezelf s'avonds lezen, een uurtje...., anders gaan mijn dagen óp,......  lezend in boeken.

In het boek Verhalen en sprookjes op de grens van leven en dood, uitgeverij Christofoor van Bert Voorhoeve vind ik een prachtig 'sprookje' .....
En moet ik denken aan Eef, een vriendin, die een aantal maanden geleden een miskraam kreeg en daar nog dagelijks veel verdriet van heeft.
Dus.... voor Eef, en alle andere moeders die verdriet hebben om de dood van hun kind..... het volgende helende sprookje.....







3 opmerkingen:

  1. Ontroerend..! Dank je wel dat je dit met ons wilde delen... veel vrouwen zullen dit verdriet herkennen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach wat mooi verteld is dit, word er stil van, weer iets om over na te denken toch..............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je. Heel veel jaren geleden, de pijn is allang vervaagd, maar nooit uit m'n gedachten.

    BeantwoordenVerwijderen