vrijdag 5 juli 2013

Recht uit het hart....


Vandaag de laatste schooldag voor Noah
Ze kreeg haar spreuk voor de vierde klas.
Juf maakt dit zelf, volledig afgestemd op het kind,
voor éénentwintig kinderen......
Ouders krijgen een geschreven verhaal, 
over de ontwikkelingen van het afgelopen jaar!
Iedere week, in het nieuwe schooljaar, 
zal de spreuk door ieder kind 
voor de klas worden voorgedragen.....

Nee, geen rapporten in de Vrije School, 
geen cijfers, geen goed of slecht,
Wel kansen, talenten die nog gewekt moeten worden,
kwaliteiten die ontdekt
en gevoed gaan worden!

Ik ben zóóóóóó  blij met de Vrije School!
De plek waar Noah mag worden wie ze is, 
met een juf die haar aanvoelt, 'ziet' en voedt......!
Haar stimuleert, haar bevestigt, haar uitdaagt!
En niet alleen Noah
maar een hele klas vol kinderen!

In het boeddhisme is het gebruikelijk dat men buigt en knielt voor een meerdere.
Als blijk van respect!
Hier in het westen zijn we dat niet gewoon....
maar....
Ik maak een diepe buiging voor je!


Dank je wel!

5 opmerkingen:

  1. Mooi hè? Wij zijn wel eens overgestapt naar regulier onderwijs maar dat beviel niet echt. Die sfeer vind je nergens anders. Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vandaag heb ik heel wat traantjes gelaten. Ik vond het zo ontroerend al die prachtige getuigschriften met mooie woorden en beelden. Zoveel aandacht, warmte en liefde voor de kinderen. Dat heb ik echt in het regulier basisonderwijs van mijn oudste niet gezien en gevoeld. En daarom ben ik ook zo blij met de vrijeschool!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herkenbaar hoor: mijn kinderen kregen ook elk jaar een spreuk mee naar huis, ze gingen namelijk ook naar de Vrije School. We hebben nu voor elk zes van dit soort spreuken in een map zitten. Nu zitten ze op een ander type onderwijs (voortgezet onderwijs) dus helaas komen er van dit soort dingen niet meer mee naar huis... Het is dan ook zo leuk om bij jouw blog het nog een beetje te mogen mee beleven. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat was het een mooie dag he! Wat kan ik ook genieten van de sfeer die op zo'n laatste dag extra voelbaar is. Alle Juffen die zo prachtig voor elk kind een eigen getuigschrift geschreven hebben die echt op het kind van toepassing is. Zo mooi om te zien dat de kinderen gezien worden zoals ze zijn.
    Ik heb ook een aantal keer flink moeten slikken vandaag. Wat zijn we blij met de vrije school!
    (fijne vakantie!!)

    BeantwoordenVerwijderen