maandag 22 juli 2013

Moestuinmaandag...... Madelief's tuin!!

De eerste zonnebloem bloeit! Er staat er nog één op bijna bloeien...
"Hoe lang blijft Juf nog op vakantie", vraagt Noah, terwijl ze bloemen plukt in Haar tuin...........
"Nog twee weken", antwoord ik.
"Joepie", roept Noah!

Noah schoffelt....
 Vanmorgen om 7.00 uur zitten we al op de fiets, zo'n zes kilometer fietsen naar de tuin van Juf.
Het is nog heerlijk stil, op het gekwebbel van Noah na dan.....
Vandaag wordt het 32 graden..... ik wil er vroeg bij zijn, als het nog niet zo warm is!
De komende twee weken zullen we regelmatig in deze tuin te vinden zijn! En ik vind het een groot plezier! Alles lijkt het veel beter te doen dan in mijn bostuintje.....

Ronde courgettes
Vanavond om 20.19 is het volle maan..... De beste tijd om te zaaien is tussen nieuwe maan en volle maan! Ik wil nog phaeselia, winterwortels en paksoi zaaien..... We schoffelen een paar veldjes, maken de grond goed nat en zaaien...... Helaas heb ik geen paksoi bij me......!
Om te kunnen 'gieteren' moeten we eerst water pompen en niets is leuker dan zelf  te pompen....

 Nog een paar foto's, speciaal voor Juf, want het liefst had ze haar tuin mee genomen op vakantie.....






De prei




De pompoenen bloeien al wel, maar  'wandelen' nog niet....








Tja, ik vind ze prachtig!



















We eten ons ontbijt, vullen de fietstassen met bloemen, sla en een klein maaltje tuinbonen, gaan nog even over de rommelmarkt en fietsen rond tienen weer naar huis!

Moestuinmaandag is een initiatief van Haar

6 opmerkingen:

  1. Verstandig vroege actie. Wat een eer de tuin van juf verzorgen! De maan was gisteravond prachtig <3. Mooie foto's weer. Ook van meegenietende en werkende dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een heerlijke maandag morgen dus goed besteed !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk, wat een geweldig moment van de dag!
    Wat leuk dat jullie haar tuintje mogen verzorgen; ik kan me voorstellen dat jullie er vreselijk van genieten hoor- het ziet er prachtig uit! ;-)
    Fijn hé, zo 's ochtends vroeg op zo'n warme zomerdag..
    de geuren ook, hmmm!
    en ohhh wat een mooi boeketje, ik ben er verliefd op!
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt als een goed begin van de dag! En wat een prachtig boeketje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat jullie Madelief haar tuintje verzorgen en af en toe mogen snoepen hier uit! Het ziet er prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou ja....Madelief zit bij de MacDonalds en ziet haar tuintje....en kan nog reageren ook.
    Het is niet de Big Mac die me hier brengt, zeker niet....maar de koffie en de gratis Wi-fi.....
    Dag Hannah, wat fijn om te lezen!!
    Dag,
    Madelief

    BeantwoordenVerwijderen