maandag 1 juli 2013

Moestuinmaandag enzo.......



Ik lees geen krant, ik kijk geen t.v. en luister niet naar de radio, behalve naar muziek.............
Nee, dat is niet altijd zo geweest! Ik deed volop mee, wist wat er gebeurd was bij Goede Tijden, veronderstelde dat ik wist wat het weer ging worden de volgende dag en 'deinde' mee met de enorme rampen die er vandaag de dag en in de afgelopen jaren over de aarde heen golfden...........
En ik werd er niet gelukkig van, sterker nog; ik werd er zwaar ongelukkig van. De t.v. hield mij de hele avond op een stoel, lam geslagen door wat daar verteld werd, ik kon dagen 'van de rel' zijn omdat ik weer een afschuwelijke moordpartij zag......... en ik kon er niets aan doen, aan al dat leed!
Oh ja, toch wel; Geld Storten.... op één of andere rekening, waarmee ik mijn gevoel suste en dacht dat ik een bijdrage deed aan het voorkomen van nog meer ellende en hulp gaf aan de echte helpers, die dan werden ingevlogen naar het nieuwe rampgebied! En dat laatste bleek dan vaak ook nog niet waar te zijn.....


Maar het ergste begon ik de leugens te vinden die er toch dagelijks verteld werden. De leugens die voor mij glas helder waren; ik 'zie' het, ik 'hoor' het en begreep niet waarom de rest van de wereld daar nog naar luisterde.... Vaak hadden ze grote politieke gevolgen. 'Belangrijke' mensen luisterden er wél naar en namen hun maatregelen.......

Hm.... voor de kippen dan maar....

Het was een belangrijk besluit voor mij! Stoppen met naar leugens te luisteren!
Toch bleef ik zoeken naar woorden van waarheid, van wijsheid. Ik hou van lezen, dus volgde er een enorme zoektocht naar 'voeding' voor mijn ziel! Ha en ze zijn ook te vinden! Ik las en ik las.........
En toen ik vond, kon ik mijn zoektocht staken!
Stoppen met zoeken is ook een geweldige ervaring!

De courgette mét oostindische-kers


Tja en nu willen jullie natuurlijk weten wat ik dan vond.........
Het belangrijkste wat ik 'vond' was het contact met mijn eigen bron..... Daar liggen alle antwoorden! Gewoon in mij.... En eigenlijk is dat niet zo bijzonder, want ieder mens heeft een innerlijke stem waar je 'gewoon' naar kan luisteren! Maar je moet eerst alle 'buitenlijnen' stil leggen en stil worden van  binnen! Hm en nou moet je niet denken dat dat eenvoudig is..... Het is een dagelijkse oefening om bij mijzelf te blijven en te luisteren........
Rudolf Steiner helpt me daarbij.....! Er zijn meer 'leraren' in mijn leven.... (mijn eigen dochter bijvoorbeeld)  maar Steiner is op dit moment wel de belangrijkste! Ik vind hem ook nog zo lekker praktisch...... én een westerling! Hij gebruikt woorden en methodes die dicht bij mij liggen!

Ik dacht dat het bloemetjes werden, maar het zijn andijvieplantjes:-)
BD tuinieren leek een logisch gevolg...... De woorden van Steiner zijn voor mij gebaseerd op wijsheid en waarheid........ al begrijp ik nog heel veel niet.....! En voel ik ook vaak weerstand als ik moet wachten op een vruchtdag om mijn tomaten te kunnen verpoten, voel ik 'niets' van planeten en sterren en welke invloed ze op mij hebben................ Ik ben ook een mens van deze tijd; heb eigenlijk bijna geen weet meer van de onzichtbare wereld, de wereld waar Steiner vooral veel over gesproken heeft.

De niet BD tomaat

De natuur weet niets van leugens...... Ze weten niet wat dat zijn.......... Leugens zijn door mensen gemaakt om mij in hun 'ban' te krijgen en daarmee macht over mij te kunnen uitoefenen......
Als ik een plant of boom of dier zie en met hen 'spreek' dan hoor ik waarheid. En waarheid geeft mij een soort van lichamelijke sensatie, alsof er binnenin mij een uiterst knap radarwerk is wat mij signalen geeft in de vorm van "klingelende belletjes' of kippenvel of een traan die zomaar over mijn wang biggelt..........
Ooooh en er zijn ook mensen bij wie ik dit ervaar ! Gelukkig maar, anders werd ik een echte kluizenaar!

De blauwschokkers bloeien
En ben ik dan nu een antroposoof?
Welnee...... ik ben gewoon Hannah!


Moestuinmaandag is een initiatief van Haar

13 opmerkingen:

  1. Mooi blogje! Onze zoon heet SteinAr )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi blogje! En tuin, dat ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi hoor hou het erin moestuin maandag leuk om te lezen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie blogje! (ook zo herkenbaar!)
    Je tuin is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hey hannah, ga je volgen, komt door de moestuinmaandag van hollandse klei, wat gezellig he?, geniet ervan , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige tuin! Fedde wees direct de aardbeien aan en zei; die zijn niet goed ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie tuin heb je, en wat een ware woorden schrijf je er tussendoor. ik kom bij je kijken vanwege de moestuin maandag, maar ik ga ook even verder kijken op je blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een kleur breng je zomaar in deze donkere uren.............

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Onlangs ontdekte ik je mooie blog. Grappig: we zijn naamgenootjes zo te lezen. Ik heet ook Hannah (met een h op het eind).

    Wat een prachtig geschreven blog is dit, heel herkenbaar, al hoop ik ooit zo'n prachtige moestuin te hebben als jij, voorlopig is het nog niet zo ver. De ruimte heb ik er wel voor dus wie weet gaat het me toch lukken......

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Hannah,
      Wat een mooie naam heb je :-)
      Hannah is mijn blognaam..... in het dagelijkse leven heb ik een andere naam.... zie mijn eerste blogbericht!
      Hannah

      Verwijderen
    2. Aha, zo ver had ik nog niet terug gelezen. Mooie naam heb je gekozen. Ik ben in ieder geval heel erg in mijn sas met mijn naam.

      Verwijderen