dinsdag 2 juli 2013

Het leven

Verwachtingen.............

Als ik mij een beeld vorm van het leven over hoe IK vind dat het er uit zou moeten zien............
Dan, raak ik teleurgesteld, ben ik ontevreden en niet verbonden........


Als ik ALLES accepteer van het leven, 
zoals het zich aan mij voordoet................
zonder oordeel, zonder verwachtingen, dán
raak ik diep verbonden met het leven 
en gaat het in mij 'stromen'...........


Als ik er volledig op vertrouw dat alles wat zich aan- dient op mijn weg, 
bedoeld is om mij te laten groeien....
Dan zal ik groeien...


8 opmerkingen:

  1. Prachtig, ken je de boeken van Vladimir Merge? Over anastasia? Ik denk dat dit iets voor jou is!
    Kijk eens op http://www.schildpadboeken.nl/boeken/wm-a.htm (staat ook een hele beschrijving op over de boeken en wat het is.)

    Over de boeken:
    "Anastasia leeft zonder huis in de Siberische taiga. Ze is nooit naar een 'echte' school geweest. Niettemin verklaart ze dat ze de inzichten van de westerse wetenschap tamelijk primitief vindt. Voor een wereld in verwarring biedt ze inspiratie, een visie, en - in klare taal - haalbare en bevredigende oplossingen voor tal van onze gezondheids-, welvaarts-, ecologische en levensproblematieken. Bovenal is de reeks een liefdesverhaal, en een verhaal over liefde voor het leven zelf.
    Zes delen zijn inmiddels in het Nederlands verschenen"

    Vanaf het eerste boek was ik geraakt!!! Ik heb t/m deel vijf gelezen. Prachtige beschrijving (deel 3) over borstvoeding geven, natuurlijk leven, het creëren van je eigen 'ruimte van liefde' en nog veel meer!! Als ik je blogs lees moet ik er steeds aan denken. Het is erg spiritueel ook, wie weet vind je er iets in! Misschien ken je het ook al wel maar anders heb je misschien iets voor de vakantie! Ben benieuwd. Lieve groeten, Stella

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Nee, ik ken ze nog niet, maar het 'raakt' me nu al.....!
      Ik ben binnenkort jarig.... ik zal Lief eens lief aankijken!
      Hannah

      Verwijderen
  2. wat een mooi en waar logje Hannah, had ik vandaag precies even nodig, dank je wel! Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi Hannah!
    Prachtig geschreven, wat een wijze lessen, bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ooit eens een gedicht bij een blogbericht van mijzelf geplaatst en dat heet "vertrouwen" Die paar zinnen zijn een leidraad voor mijn leven. Over accepteren en dat alles uiteindelijk toch een doel heeft.
    Wat een leuke boekentip, ik ga ook eens neuzen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja! Het is zo logisch, maar soms zo moeilijk. Moeilijk om alles te aanvaarden wat komt. Moeilijk om alles even te laten. Maar het brengt het allermeeste :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja dat lijkt heel makkelijk maar in de praktijk kan het zo lastig zijn. Mooi blogje.
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen