maandag 15 juli 2013

Dag Mam..

Mijn verjaardag vandaag....
Weet je nog mam, dat ik geboren werd, 49 jaar geleden?
Je had er altijd moeite mee om je te herinneren hoe mijn geboorte verliep.......... 
Nummer zes.... je had al vijf bevallingen gehad..... 
Grotere broer moest bijna naar het ziekenhuis, maar net toen de ambulance voor de deur stond werd Broer toch nog geboren..... met de navelstreng om zijn nek en blauw aangelopen.......

foto van pinterest


"Oh ja, jij werd s'morgens  om half vijf geboren... tante Hannah (die naast ons woonde) was de eerste die je zag..... 
Dokter van de Hoek was erbij.... die ging daarna nog een paar uurtjes slapen............
Toen de andere vijf wakker werden waren ze verrukt...... een zusje!
En we noemden je Johannah Hermina, naar tante Hannah".

Vandaag is mijn eerste verjaardag sinds je sterven.....
Ik ben er een beetje verdrietig om.
Geen kaart, geen telefoon....... het is stil!

De laatste keer dat ik je zag, daarna op de terugweg in de auto, hoorde ik dit nummer.........
Ik luister ernaar......
Dag Mam!

10 opmerkingen:

  1. Ja Hannah, dat is ook zo'n verjaardagsgevoel.
    Maar jij gaat je vijftigste levensjaar in.....je vijftigste. Dat is ook mooi. Ik kom vandaag, maar weet niet wanneer.Het liep hier net anders....
    Tot straks! Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een dag als deze is feestelijk maar ook een beetje verdrietig .Met een beetje weemoed terug kijken hoort er dan nu bij.
    van mij de felicitaties voor jou en ik hoop dat je een fijne dag hebt.
    lieve groet Albertje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hannah, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik hoop dat je een fijne dag hebt ondanks het gemis van je moeder. Lieve groet, Titia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach is altijd zo moeilijk die eerste keer zonder je mam. Maar toch gaat je verjaardag door dus toch gefeliciteerd vandaag en veel gezelligheid............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en ik hoop dat je een fijne dag hebt gehad met man en dochter.
    Je moeder's dochter dat blijf je je hele leven, ook al is ze er nu niet meer. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat heb je dat mooi gezegd Sandra! Hannah, ik hoop dat je een mooie dag hebt gehad met je familie,

      Verwijderen
  6. Ik hoop dat je een fijne verjaardag hebt gehad ondanks het gemis van je moeder. Leuk dat je vernoemd ben naar je tante .
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Meis, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik hoop dat ondanks het gemis van je moeder je een fijne dag hebt gehad met veel liefde en gezelligheid.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd!!! Wat een mooi blogje. Groet, Alexandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beetje laat maar: Gefeliciteerd! Mooi blogje is dit.

    BeantwoordenVerwijderen