dinsdag 4 juni 2013

Twee ree bruine ogen............

Ik begrijp eerst niet wat mijn ogen zien.........
Het is bruin met witte stipjes op haar rug, groter dan een haas, maar het beweegt zich net zo voort..... de twee achterpootjes zijn gekromd en hippen......
EEN REEEN JONG!
Het dier maakt hoge gillende geluidjes en rent in paniek heen en weer......
Het zoekt bescherming achter mijn benen.......... ik kan het bijna aanraken!

Maar daar heb ik geen tijd voor!
Ik liet net mijn beide honden los van de lijn waarmee ik ze vast had!
Ze rennen als twee bloeddorstige killers achter het diertje aan.....
Ik schreeuw, ik gil, ik ren, ik val............... ik plas in mijn broek...
en ik pak mijn geweer en knal de beide honden af!!

Foto van het www.
Het jong hoor ik nog hoge gilletjes slakend het bos invluchten.........

Een uur of wat later ga ik terug
zonder honden uiteraard.
Ook dit keer met camera......
ik zoek en ik zoek en ik zoek.

Ik voel me de jongen van de alchemist (uit het boek van Paulo Coelho) die water moet vinden in de woestijn........klik
Ik ken de taal van de woestijn niet........ maar mijn paard.... kent de taal van het leven!
Mijn voeten maken veel geluid over de bosbodem...........
ik doe mijn laarzen uit en loop op sokken ....!

Ik mis mijn paard, 
ik mis een sterke hondenneus 
en ik mis vleugels...... 
wat heb ik een log mensenlichaam 
zonder enig instinct.............

Ik vind het jong niet!

2 opmerkingen: