woensdag 19 juni 2013

OER

Vandaag hoorde ik een reclame op de radio. Het ging over OER..... natuur is OER, op je rug in het gras liggen is OER, de staatsbossen zijn OER; met als conclusie dat we met zijn allen de natuur in moeten trekken.......
Ik moet er toch niet aan denken om , ..........16 miljoen Nederlanders in de bossen tegen te komen! Dat heeft dan werkelijk NIETS meer met OER te maken......
En trouwens; die Nederlandse bossen zijn ook zo OER niet meer......... hier in Drenthe zijn het toch veelal aangelegde bossen..... 80 jaar oud, met aangelegde paadjes, waar je vooral óp moet blijven en binnen de aangegeven omheiningen........... Niets OERS aan.......



Dan vind ik dit meer OER.. en stel je dan voor dat je daar moet leven ......
En die muziek...... die vind ik ook prachtig OER.
Mari Boine en Jan Gabarek, de één aards Oer, de ander hemels OER.
http://www.youtube.com/watch?v=MGmLno4IbAw

6 opmerkingen:

  1. Wonderlijk mooie oerklanken, dankjewel
    Ik hou erg veel van Mari Boine
    en ook het oord Oer vind ik wondermooi
    en je hebt gelijk zo'n mooi woord mogen we niet zomaar,voor het even wat, gaan gebruiken,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik hou ook erg van Mari Boine, zo aards!
    En van Jan Gabarek hou ik ook, alleen op andere momenten....
    Maar zo samen verbinden ze hemel en aarde..... mooie muziek voor buiten bij het vuur....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, nee ik moet er ook niet aan denken zoveel mensen in het bos tegen te komen. Dat is juist wat het bos van de stad onderscheid (één van de dingen dan;)
    Wat een mooie muziek, dat kende ik nog niet :).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die reclame op de radio trok ook mijn aandacht. Ik denk dat men steeds meer verlangt naar de basis, naar de eenvoud en dat OER gewoonweg hip aan het worden is. Niets mis mee maar wat je zegt: aub niet met miljoenen tegelijk door de bossen hopsen als het even kan. Wij wandelen veel door bos en hei en storen ons dan aan de mountainbikers die je keihard voorbij sjezen. Vind ik niks OER aan....
    Wat je vraag betreft: St Janskruid groeit in mijn tuin maar het bloeit nog niet, jammer genoeg. (olie!) En Marie Boine maakt prachtige muziek, goeie smaak heb je ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vooral opgeleukte OER, met schreeuwerige letters, activiteiten voor de kids,reclame voor het pannenkoekenhuis en met schone schoenen weer thuis, Brrrr.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Do you need free YouTube Subscribers?
    Did you know that you can get them AUTOMATICALLY & ABSOLUTELY FOR FREE by using Like 4 Like?

    BeantwoordenVerwijderen