maandag 17 juni 2013

Moestuinmaandag week 25

"We zijn het contact verloren door ons schoeisel met moeder aarde"
Tja, volgens mij helemaal waar....., ik loop ook het liefst op blote voeten!
Daarom heb ik ook liever geen brandnetels in mijn tuin :-)

Ik deed een fotorondje vanmorgen........


Ik baan mij een weg tussen alle bloemen die vooral buiten de aangelegde borders groeien en bloeien........ Ze komen tot schouderhoogte en de maggi groeit mij zelfs boven mijn hoofd!
(Zolang het alleen de planten zijn die mij boven m'n hoofd groeien.......
vind ik het goed;-) )


De courgette begint er 'zin' in te krijgen!


De aardappels doen het goed!


Oooh en die appelboom.... als het allemaal volgroeide appeltjes worden........
Ik ruik de geur al; appeltaart, appelmoes, appelbeignets,..........


Bijna..... bijna..... nog even een paar dagen zon....
én dat wordt voorspeld.... dus!


De blauwschokkers......... ik deed ze nog niet eerder, maar hoorde veel mensen beweren dat ze zo lekker zijn:-) Ik moet draden gaan spannen, want ze gaan heel hard de lucht in!


En hier eten we al dagelijks van; botersla, paksoy en tuinkers.
De tuinkers heb ik hier in de aarde gezaaid en is heeeeerlijk in de sla! 
Het smaakt heel pittig, een beetje naar mosterd!
Maar je kunt het ook gebruiken als kiemgroente.......


Vandaag 'zaaide' ik rucolakers en tuinkers in een pot.
Zij heeft daar een mooie blog over geschreven!


En de wonderboom blijft verwonderen, want er komen nog drie zaden uit!



Mijn (linkse) BD tomatenplant gaat traaag; maar schiet nu toch al behoorlijk de lucht in! Nog even en alle tomatenplanten krijgen een grote pot en mogen dan naar buiten!


De opnieuw gezaaide courgette's en komkommers.


Zo en nu ga ik buiten zitten met een bak koffie.......
En dit is mijn uitzicht!
Wat heb ik het GOED!

Moestuinmaandag is een initiatief van Haar

7 opmerkingen:

  1. Mooi, al die frisse zomerse kleuren. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmmm ! dat ziet er allemaal yummie uit :)
    Je hebt een hele mooie en gezellige tuin !
    Wat zijn plantjes toch leuke vriendjes, niet?
    Enne, moestuinmaandag? ken ik niet maar klinkt goed
    leuk initatief, ga ik eens over nadenken...
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt een heerlijke buitenleven tuin zeg, dat is vast erg genieten met al je palntjes toch............nyliefs.Cony

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, mijn voeten zien er net zo uit! Mooi die lupine, vingerhoedskruid en viooltjes. Fijn is dat om gewoon te zitten en te genieten van al die kleuren.
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige lupines...en heerlijk op blote voeten. Hoe krijg jij ze schoon ;)? Blauwschokkers ken ik ook niet, maar zien er heel krachtig uit. Ik ben geen fan van tuinkers, maar heb het nog nooit in de sla gebruikt. Rucolakers is erg lekker in eiersalade!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke tuin lijkt me dat, kan me voorstellen dat je er van geniet zo met je beker koffie uitkijkend op al dat moois. Wat lief dat je mijn blog noemt, zelf laat ik rucolakers en tuinkers echter nooit in potten kiemen omdat het bij mij niet lukt. Het wordt een slijmerig geheel wat niet lekker ruikt. Daarom liever in een bakje aarde. Linzen, radijs, fenegriek e.d gaat echter geweldig in potten. Kant en klare kiemmix is erg handig en heel lekker. Ik koop het altijd bij ekoplaza.
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke tuinfoto's, mooi plekje heb je!

    BeantwoordenVerwijderen