maandag 17 juni 2013

Mijn moeder.......

Ik droom;

Mijn oudste zus gaat voor de derde keer trouwen met dezelfde man....
We gaan allemaal naar ons ouderlijk huis om bruiloft te gaan vieren!
Iedereen draagt feestelijke kleding.
Dan komen er twee auto's voorgereden. Mijn vader stapt in de eerste auto.
In de tweede stappen mijn moeder en al haar acht kinderen.
We rijden de wereld uit..... er is alleen nog maar natuur......
Dan stopt onze auto en stappen we allemaal uit. Mijn vader rijd om een berg en verdwijnt uit het zicht...
In het enorme groene landschap wordt een ladder zichtbaar. Mijn moeder begint de klim naar boven en wij volgen haar allemaal...
De trap heeft enorme hoge treden, mijn moeder kan nauwelijks de stappen zetten, maar ineens zijn er allemaal lichtgevende 'helpers' die haar ondersteunen....
En dan zijn we boven!
Het is er prachtig!
Ik zak diep weg met mijn voeten in een zacht tapijt. Ik denk aan aardbeientaart.... en meteen krijg ik het aangereikt.......
Mijn vader arriveert via de achterdeur.......

Deze droom had ik een jaar geleden.
Mijn vader overleed in december 2012.
Mijn moeder overleed een maand geleden...........

de jacobsladder 'gepind' van pinterest
De droom hielp mij in het afgelopen jaar om te 'voorzien' wat er ging gebeuren...........
De droom helpt me in het nu om af en toe bij mijn moeder te zijn......
Dan klim ik weer die ladder op en ga bij haar op bezoek!

Ze heeft het goed! Ik kom bij haar in een soort ruimte waar ze naar schermen kijkt....
Ze 'kijkt' op die schermen naar de mensen die haar dierbaar waren op aarde!

En waarom blog ik hier nu over........?
In de afgelopen maanden dat ik me bezig hou met bloggen ging het regelmatig over mijn moeder. En nu ze overleden is, lijkt het 'gek' om dat ineens niet meer te doen........, want het contact met haar is er nog steeds! Alleen op een andere manier!
De liefde voor mijn moeder is groot..... en stroomt nu grootser dan ooit!
Niet meer beperkt door aardse opgedane blokkades.....
De vrouw die 'mijn' kanaal was om op aarde te kunnen leven;
Ik ben haar diep dankbaar!

2 opmerkingen:

  1. Herinneringen aan en liefde voor, houden iemand dierbaar toch 'levend' voor ons.
    Mooie beschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach Hannah, wat mooi! Iemand is niet "weg" omdat ze hier niet meer is, er zijn zoveel verschillende verbindingen. Dankje dat je dit wilde delen.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen