vrijdag 28 juni 2013

Ik wil ZON

Ik hou niet van klagende mensen.......
En al helemaal niet van mensen die klagen over het weer!
Meestal kan ik mijn schouders ophalen als het regent, als het koud is...... 
en accepteer ik dát, wat ik toch niet kan veranderen.........
Maar.
Ik heb NEGEN kippen en dan verwacht ik toch midden in de zomer NEGEN eieren..........
Ik raapte er daarnet ÉÉN.....
En nou kan ik toch geen negen eieren op een dag verwerken
en ligt mijn koelkast nog vol!
Dus haalde ik mijn schouders op en slaakte ik een diepe zucht
en wandelde ik even naar de aardbeien........
Mijn aardbeien hangen er zielig bij en nog voordat ze rood kleuren, beginnen ze al te verrotten!
diepe, diepe zucht................
Binnen vind ik het ook koud....... Al twee dagen brand hier de houtkachel..........


Lief zit ergens aan de kust van Frankrijk en het is daar heeeeeeel lekker warm.
Ik ben jaloers! 
Bestaat er ook een zonnedans?
Ik wil zon, 
Ik wil zon,
Ik wil zon
Ik wil zon
Ik wil zon
 (nee, ik klaag niet....ik dram)

lieve, lieve, lieve ZON
wil je 
alsjeblieft 
vandaag nog,
(maar morgen mag ook)
Héél warm worden
en de hele dag
gaan
schijnen!
dankjewel!

11 opmerkingen:

  1. Nou als het helpt dans ik met je mee de ZONNE-DANS..............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga gewoon als een boze peuter keihard op de grond stampen en zeggen IK WIL, IK WIL, IK WIL!!!!!!!! Ik wil ZON!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou volgende week hebben we weer zonneschijn dus dans nog maar even door :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helemaal mee eens, hier ook de aardbeien die bruin/rot worden ipv van rood en de kou die buiten en in huis voelbaar is Ik wil ook zon!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik durf het haast niet te zeggen, maar stiekum hou ik wel een beetje van dit weer.
    De kipjes leggen hier gewoon hun eitjes en de tuin staat er prachtig groen bij.
    Alleen de aardbeien groeien niet zonder zon. Het wordt vast nog wel zomer.
    Dag, Ariane

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik doe een dansje mee...ik wil ook zon, heel graag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik dram mee! Nog evennen ik ga net als peuter protestplassen op de gang :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De zon is hier ook erg welkom, want ook hier hangen de aardbeien te rotten voor ze rood worden. Sla schiet door en alles heeft hoge smalle stengels in plaats van dikke stevige stengels. Planten groeien nu eenmaal naar het licht en dat is hoog ergens in de lucht (achter de wolken, hum...)
    Ik ga ook maar een zonnedansje doen, in mijn Noorse trui met wollen sokken ;-)
    Hoe dan ook, fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zonder zon hebben wij ook geen warm water, dus ook hier het houtfornuis aan, eind juni!!!! Een paar dagen zonder warm water kunnen we wel, maar dan wordt het wel weer eens tijd. Ik zonnedans dus even met je mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou, 9 kippen zeg je? Ooit had ik ook kippen, in het begin veel eieren dat wel, maar dan werden ze oud en toen was het voorbij, geen eieren meer. En wat doe je met oude kippen? Niets! Dus nooit meer kippen wat mij betreft :)
    Troost je! de kachel brandt hier ook dagelijks nog, al durf ik dit nauwelijks te bekennen
    Enne, de zon is er altijd wel, het zijn de wolken die ons parten spelen!
    Dus: WEG MET DE WOLKEN!
    Ziezo

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Viavia kwam ik op je blog, en ik blijf hier graag nog even hangen, heerlijk!
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen