dinsdag 11 juni 2013

Het Paradijs deel 2

De lupine bloeit!
Noah en ik gingen gisteren terug naar ons Paradijs.......klik
Want naast onze vorige woonplek is een veld waar de Lupine uitbundig bloeit!


En ieder jaar keer ik tenminste één keer terug naar die plek...... om Lupine's te plukken.......!


Bij het betreden van dit veld vol met bloemen, betreden we ook een gebied vol met blote mannen!

'Oh jaaa, was er in het paradijs ook niet iets met de zondeval...... '-)
'Adam en Eva die uit het paradijs verjaagd werden omdat Eva een appeltje at........'?
Hier is vooral Adam vertegenwoordigd..... op zoek naar Adam.

Neee, ik maak geen foto's van Adam....... 
Gek, hoe het geheugen werkt! Alleen de prettige herinneringen blijven blijkbaar bewaard. Maar nu we hier rondstappen, komen er ook allemaal andere herinneringen naar boven! Laten we zeggen dat ik blij was dat ik in het Haags geleerd heb om te schelden! Dat hielp altijd! Want bij gebrek aan een Adam wilden ze ook wel een uitstapje maken met een Eva...... die mannen.....


Er wonen  Canadese ganzen.......
met twee jongen.


Hmmmm, dat ziet er niet erg welkom uit!


Toch klimmen Noah en ik ergens over dat hek....
Want daar achter ligt een groot heideveld én de krachtplaats waar ik even wil 'zijn'.



En zoeken we Noah's klimboom.......
"Weet je nog mama, dat papa mij hier altijd in moest tillen...... wat ben ik groooot geworden; ik kan het nu helemaal zelf!"



Ja, Noah is groot geworden! Ineens weet ik  weer waarom ik ook blij was dat we verhuisden van deze plek! Ze kon daar geen moment alleen gelaten worden! De tegenwoordige eigenaars hebben niet voor niets het erf zo afgeschermd! De blote mannen liepen doorlopend ook op 'ons' erf rond.... hmmmm en ze waren er niet alleen aan het wandelen.....!

6 opmerkingen:

  1. Mooi die lupinen !! en een mooi stukje bos, op een klein ding na natuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een bijzonder (en mooie!) plek zo te lezen en te zien.. Prachtig die lupine´s!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja...iedereen wil wel in het Paradijs zijn ;-). Wat een verhaal weer....Ik herinner me de plas en de plek ook als de dag van gisteren, maar zag nooit de schoonheid die jij me nu laat zien. Ik moet wel lachen om de labels die je er aan hangt...leynijnen en lupine.....Ze staan prachtig in mijn klas!
    Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha, nu snap ik dat vieze mannen verhaal pas...ik had het nog niet gelezen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Hannah,
    Wat een mooie blog ontdek ik hier! Ik zie dat wij zo ongeveer dezelfde interesses delen, zoals de zoektocht naar het paradijs, ik ga mij in jouw teksten wat verdiepen :)
    Dankjewel voor je mooie comment op mijn blog.
    Ik heb je ook aan mijn bloglijst toegevoegd, zo kan ik je beter volgen.
    nog een fijne avond gewenst,
    Marylene - de bron van urd

    BeantwoordenVerwijderen