zondag 16 juni 2013

Goed voorbeeld, doet goed volgen......

'Wat ga je met je oude wieltje doen?'
Nou dit.........


'Wil je me leren spinnen mama?'
Pffff, dat is nog niet eenvoudig!
Met je voet een juist tempo trappen.... als je hapert gaat het wiel de andere kant op en dat moet niet!
En dan ook nog met je handen de draad voorbereiden.....
Teveel handelingen tegelijk!
'Mag ik dan twijnen?'
Ja, dat lijkt eenvoudiger.......


Gewoon veel oefenen.....
En hopen dat ze er dan net zo veel plezier aan beleefd als ik!
Voorlopig is ze al twee dagen fanatiek bezig.

Ik spin een vacht van boer Jeroen
Belofte maakt schuld.........!


Ik beloofde hem een paar sokken!
De vacht is 'droog' met korte 'haren'.... even wennen......
maar de kleur is prachtig!
Voetmaat 45... die boer Jeroen!
Hoeveel gram zou ik daarvoor nodig hebben?

9 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je dochter het wil leren.
    Ik wil het ook nog graag eens leren, lijkt me zo heerlijk om te doen !!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij woon je ver weg.... anders zou ik zeggen; Kom eens langs!
      Hannah

      Verwijderen
  2. Ik vind het al knap wat ze spint,ik ben ook nog steeds in de oefenfase en zo mooi als jij kan ik het nog lang niet. Maar het is gewoon al leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er heel gezellig uit, jullie zo spinnend naast elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel herkenbaar, zo ben ik ook langs me moeder geweest, echter heb ik nooit doorgezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat leuk dat je dochter nu ook leert spinnen, gezellig! maat 45? ik denk dat je met 100 gram toch wel uitkomt hoor, ik heb maar 40 en ik hou best wel een aardig bolletje over. Nld 2,5 brei ik dan. Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat ze ook wil leren spinnen! Ziet er gezellig uit!Leuk dat je de Boer sokken gaat breien!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het lijkt me heerlijk rustgevend. Mooi om zo'n ambacht door te geven aan je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen