zaterdag 1 juni 2013

Een 'koude' bloemdag



Het is een Bloemdag vandaag (tot 14.25 u; dan gaat de dag over in een bladdag). We zijn met zijn allen in de tuin te vinden. Ik zaai bloemenzaad, en Noah zorgt voor de kippen........... Ik bedoel, ze laat ze los in de tuin scharrelen en voorkomt dat ze in de groentetuin gaan 'spitten'.
Er loopt 1 kip met een kale kont....... zij is in de rui, maar dat duurt nu al weken!
Kip heeft het koud, concludeert Noah (net als wij allemaal, het is 14 graden, er hangt een dikke bewolking en we dragen allemaal warme vesten) en regelt voor Kip ook een warme trui.... over haar billen......!


Ik bestelde dit jaar heel veel bloemzaad bij de Bolster (www.bolster.nl). De tuin moet vol bloemen komen te staan!
Bloemen waar bijen en vlinders op af komen en bloemen waar ik plantaardig mee kan verven! Maar ook bloemen die ik gewoon mooi vind.
Phacelia, Bishop's children, Slangekruid, Zonnebloem, Lathyrus, Asperge-erwt, Bosliefje, Klaproos, Sterafrikaantje (verfplant), Oostindische kers, Stokroos, Gele kamille (verfplant)....

Deze bloemen bloeien nu al in de tuin.....
Lupine, viooltjes, boterbloemen, tja en die blauwe met de hommel; daar moet ik nog de naam van opzoeken... Zaad van de Stokroos.








Wede.... verfplant


Ik schilderde namen op stenen, want ik vergeet nog wel eens wat ik waar zaai.....


En, maakte ik nog wat foto's van de bloemen tuin.


En nu........... ga ik een vuur maken; ik weet nog niet of ik het buiten of binnen doe, want ik vind het op beide plekken koud!

5 opmerkingen:

  1. de blauwe is een korenbloem :)
    inderdaad geen idee meer waar ik zaai, dus die stenen zijn wel handig. ga ik ook eens doen. dank je voor het idee, want de takjes die ik erbij steek zijn vaak verdwenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuk idee ...die stenen! hihi..kipje met trui ;) Leuk blogje. Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke stenen heb je erbij gemaakt. De bloementuin wordt vast heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kip met trui......da's alweer een verhaal voor een boek.
    Heerlijk om te zien, Hannah! Niet echt ziek geworden?
    Jij hebt die vaste korenbloem. Daar komt veel zaad vanaf, zou je een paar zaadjes willen bewaren?
    Komt in mijn vaste-plantenhoek in de tuin......kom je nooit meer af ;-)
    Dag,
    Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Hannah, een kip met een trui! Geweldig!:-) Wat is het aldoor koud hé, lang leve de houtkachel! Jou bloementuin wordt vast prachtig!
    Fijn weekend!
    Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen