dinsdag 25 juni 2013

Buurman en ik



Ik trok mijn 'stoute' schoenen net aan...
en ervaar wat dat zijn
stoute schoenen...........
Ik sta op de stoep bij Buurman
en mijn vinger drukt op de bel.
Buurman komt aangesloft en trekt zijn voordeur open!
JAAH, bromt hij....
Met zijn hoofd gebogen, kijkt hij mij vanonder zijn wenkbrauwen wantrouwig aan....
Ik kom je wat vragen, zeg ik
OOH, zegt hij al wat minder brommerig, zijn hoofd gaat omhoog en hij durft me aan te kijken....
Kan ik de saloon voor een jaar huren?
HMMM, hij begint wat onwennig met zijn benen te bewegen....'mijn kinderen, mijn dochters, nou, dus, overleg, eigenlijk niet, maar........'.
Kan ik anders die houten keet gebruiken?
Zijn gezicht begint wat op te klaren, ik zie hem denken, HEE ze maakt geen ruzie dit keer....er komen dollartekens in zijn ogen...... hij ruikt inkomsten.....


Buurman en ik, nee we zullen nooit vrienden worden.
Lief waarschuwde me al; Je krijgt het niet voor elkaar!
Maar wie niet waagt, wie niet wint....

Ik DROOM van een extra ruimte voor mijzelf.  Maar ik ga ophouden met dromen en het realiseren! De schapenvachten, spinnewielen, lapjes stof, bolletjes wol en ga zo nog maar even door staan overal en nergens. Aan tafel kunnen we al een tijd niet meer eten, want vandaag staat er een naaimachine en morgen ligt het waarschijnlijk vol met weer andere dingen......

En dit erf staat vol met gebouwtjes en opslagplaatsen van Buurman waar hij (in mijn ogen hé) niets zinvols mee doet........

Ik wacht af, wat Buurman besluit...
want tja,
Buurman en ik.......

 Foto's zijn 'gepind' van pinterest.

2 opmerkingen:

  1. O, ik dacht al wat een geweldige schuurtjes heeft je buurman. Nou ik ga voor je duimen en inderdaad wie niet waagt, wie niet wint.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad gewoon proberen, zou heerlijk zijn een plek voor jezelf inderdaad! Kun je altijd alles laten liggen en weet je precies waar het is. Zodra je zin hebt om iets creëren ga je verder...ideaal! Ik hoop dat het lukt!

    BeantwoordenVerwijderen