dinsdag 7 mei 2013

Voorbereiding...........plantaardig wol verven!!

Morgen ga ik samen met haar onze zelfgesponnen wol, plantaardig verven.....
We verheugen ons er al weken, ......wat zeg ik al maanden op!
Vandaag staat in het teken van de voorbereiding!
En tussendoor help ik Lief ook nog met het onderbouwen van een trekhaak....


Die vuurplaats is snel gecreëerd....
Mooi is anders, maar het is wel praktisch....
































Maak ik, met hulp van Noah, nog meer strengen wol van 50 gram....
Dit was een bos van 300 gram, van een uitgehaalde trui van Lief....
Die trui lag vier jaar ongedragen in de kast.... te 'mooi' en te warm....
Dus...








  


Wol beits ik voor met aluin, met aluin en wijnsteenzuur en een portie alleen met wijnsteenzuur.
We gaan met Indigo verven en daarvoor hoeft de wol niet te worden voorgebeitst...., maar voor de Meekrap, Berkenblad, Fluitenkruid, Uien en wie weet wat we nog allemaal meer in dat bad gooien (Madelief kennende...) moet wel worden voorgebeitst! Dus hou ik ook nog een voorraadje ongebeitste wol apart.


 Merk ik alle verschillende beitsbaden met verschillende kleuren kralen.... 
voor het overzicht.....!


Zet ik 400 gram uien in een badje en zoek ik alles wat ik nog in huis heb aan plantaardig verfstoffen bij elkaar......

Bak ik alvast een brood... pizza is bijna klaar..... morgen heb ik natuurlijk geen tijd (en w.s. geen zin) om te koken....
Ben ik nog wat vergeten....?

Volgens mij kan er niets meer mis gaan....
Nou ja, dat weer hé, die kan nog roet in onze verfpannen gooien!

4 opmerkingen:

  1. Ik ben blij dat jij het op orde hebt ;-)
    Ik geloof dat ik nu ineens de weg kwijt ben.
    Ik moet gaan verzamelen en mijn auto volladen....pffff....neem mijn spinnenwiel ook maar mee geloof ik ;-)
    Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kijk graag met jullie mee, veel succes.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel plezier!!! En succes! Hopelijk blijft het een beetje droog. Ik ben erg benieuwd naar de resultaten! Leuk dat jullie dit doen!
    Groetjes Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ben je goed voorbereid! Veel succes en plezier vandaag! Ik kijk uit naar je verslag en de verfresultaten uiteraard!

    BeantwoordenVerwijderen