dinsdag 28 mei 2013

Koning en Koningin op bezoek in Drenthe

Foto van het 'net' geplukt

Hoog bezoek vandaag in Groningen en Drenthe!
Ik wist van niets,  ik hou mij niet bezig met het nieuws,............., maar toen ik Noah van school haalde werd ik uitgenodigd door Haar om mee te gaan kijken; naar Koning en Koningin!

Nou hou ik  niet van mensenmassa's, als de Sint zijn intocht doet ga ik zeker niet naar de grote stad, dan zoek ik een dorp uit, hier in de buurt ....
Maar Koning en Koningin komen hier niet in een dorp maar in de grote stad; Assen!
En de zon scheen, laat ik eens gek doen, ook leuk voor Noah.........

Wij stonden anderhalf uur te wachten. Ik vermaakte mij prima met veelal leuke mensen om ons heen! De kinderen kregen vlaggetjes uitgereikt, vrolijkheid ten top! De kleinste van Arnika had het niet zo naar zijn zin (tandjes zeker, roepen we dan) en daar had een mevrouw achter ons erge last van....
"Ik heb mijn kinderen van 5 en 7 ook thuisgelaten"'  Dus..... dat hadden wij ook moeten doen!

Drie kwartier later dan gepland kwamen ze dan eindelijk langs 'gerend'. Want ja, ze liepen wat uit op het schema.... Noah aaide nog de hand van de Koning.....
En toen was het voorbij! Binnen drie seconden zagen we alleen nog rug.......,
maar wel koninklijke ruggen.....

Noah was boos........ ja echt, huilend boos, boos huilend gingen we weer naar huis....
Was dit nou alles, hebben we daar nou zo lang op moeten wachten.....
De nep-koningin op school was veel leuker.... Die praatte tenminste nog tegen ons!!!
Dus,
Weer een ervaring rijker!
Belangrijke mensen rennen heeeeel hard aan je voorbij!

En Zij had natuurlijk wel haar fototoestel mee, dus kijk bij haar voor de foto's!

7 opmerkingen:

  1. O Hannah, wat een verhaal.....ik moet er heel hard om lachen. Stel me Noah in al haar eerlijkheid bij voor. Ik kan me zo goed voorstellen dat ze het stom vond. En trouwens....waar is die mooie blauwe jurk gebleven? HAd ze nou echt een pak en hoed met drukknoopjes aan???
    Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze had een heeeeel mooi pakje aan, met zo'n mooi scheef op haar hoofd staand mutsje!! Goudkleurig! Geen blauw gezien! Wel hele hoge hakken; dat vind ik dan zo knap, de hele dag lopen op hoge hakken en nog blij kijken ook!
      Hannah

      Verwijderen
  2. Is ook wel stom voor zo'n kleine:)
    Ik zou het nog stom vinden. Daarom ga ik naar zoiets echt niet. Nee, dus.

    Jammer dat het zo voor hem is afgelopen. Niet leuk voor jou....

    Beroemdheden... tssss....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och ik snap wel dat jouw dochter teleurgesteld was met zo'n ren-bezoek, voor kinderen heeft het juist nog zoiets magisch, bezoek van koning en koningin. Jammer, hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik was blij dat julie er bij waren, dat zeker! En ik vond het toch weer een hele ervaring. Ik keek net het nieuws terug, maar we hadden toch echt een heel mooi plekje, waar het relatief nog rustig was. Was Noah niet heel erg teleurgesteld over het ijsje ook? Stom dat de stad zo was afgesloten van alle kanten. Er reden dus ook geen bussen. Wat een gekte niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe ben je dan thuisgekomen? Toch niet helemaal gaan lopen?
    Maar dat ijsje deden we in de stationsrestauratie...... ook goed!
    Tja en ik heb genoten!!!
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het blijft een heel spektakel zo'n koninklijk bezoek en voor je het weet zijn ze al weer weg.
    Ik kan me voorstellen dat je dochter teleurgesteld was.
    Als je op hoge hakken loopt komen je benen mooier uit , zeggen ze !
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen