vrijdag 3 mei 2013

Hoe ze heette... dat ben ik vergeten......

Jaren terug had ik een collega.....
en iedere keer als ik haar zag dacht ik....
Hoe Heet Jij Ook Al Weer...
Pfffff
Ja ik schaamde mij daar voor
en ontweek haar naam in ons gesprek!
Yvonne....
NU weet ik het natuurlijk wel!

Judaspenning
Gelukkig gebeurt het me bij mensen bijna nooit...
Maar bij planten, dieren en bomen
gebeurt het me  regelmatig!
In mijn eentje heb ik daar geen last van!
Dan zeg ik............. 
Dag Boom, 
Dag Bloem, 
Dag Dier
en groeten ze me vriendelijk terug......

Dag Mens!

lieveheersbeestje
Maar loop ik met anderen in het bos
en vragen ze mij 
Hoe heet die Boom.....
Dan roep ik........ Lief....
Want hij weet bijna alles........
Maar dat vind ik dan weer dom........ 
van mezelf.....

Mier

Maar waar ik achter kom
is, dat als ik "verbinding'' maak
de naam wél in mijn geheugen blijft...
Die mier hier boven op de foto
die beet mij eens op een bijzondere plek!
Bosmier, denk ik als ik hem zie
Het deed pijn!

Paardenbloem

Soms wandel ik met een Bioloog door het bos....
Hij kent alle namen
van alle bomen en alle bloemen
zelfs in het Latijn!
Maar na dat rondje Bos met hem
ben ik alle namen al weer vergeten....!


Jaaah, Hij bloeit.... Fluitenkruid
Maar vandaag neem ik mij voor
om
verbinding te gaan maken
op mijn manier...
met al die namen
van de planten
 en de dieren
.... en de bomen!
Nu ik blog
is dat toch Handig!
en wandelend met wie dan ook
door het Bos.....
Indrukwekkend!

Larix
Dus
zal ik in de komende tijd
Zooo af en toe eens
Bloggen over de Namen
van de bomen en de planten.....
Maar weet dan
ik doe het niet voor jullie!!
want jullie kennen alle namen!

Ik doe het voor mezelf!

2 opmerkingen:

  1. Nee, natuurlijk ken ik niet alle namen.
    Op de 1e foto moest ik al gaan denken .........
    Ik ken judaspenning alleen met van die mooie gedroogde blaadjes en wist niet dat deze zo kleurrijk was.
    Dag, Ariane

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha ha leuk blogje Hannah !! En ach een mens kan niet alles onthouden toch :)

    BeantwoordenVerwijderen