dinsdag 28 mei 2013

Boeken...Boeken....Boeken.....

Afgelopen zaterdag hadden we Lentemarkt op de Vrije School
Zij en Zij en Zij 'blogden' hier ook al over.
Naast de 'dingen' die ik maak, verkocht ik ook boeken.........
Aan de ouders vraag ik in de weken ervoor of ze hun 'oude' boeken willen weggeven....
De opbrengst is dan voor de Antroposofische bibliotheek binnen school en daar kopen we nieuwe boeken voor.
Één euro per boek.... waar betaal je dat nog.....


Ik hou van boeken! Door de jaren is mijn verzameling boeken groot geworden, maar ook weer geslonken. Ik deed regelmatig stapels weg, maar 'nieuwe' stapels kwamen met dezelfde vaart ook weer binnen....... In mijn huis liggen overal boeken, boven, beneden, in de gang...
Ik lees er soms vier tegelijk.....
Als ik bij iemand op bezoek kom en er staat een goed gevulde boekenkast..... dan voel ik me thuis!
Van mijn ouders ´erfde´ ik hun enorme boekenkast...... Ik zou hem graag in mijn kamer plaatsen; er passen heeeeel veel boeken in, maar Lief  heeft de boeken niet zo lief als ik......
Dus staat hij in de opslag..... voor als ik ooit een enorm huis heb, waar ruimte is voor mijn eigen bibliotheek!

Maar terug naar de boeken van de boekenmarkt...
Ik verkocht er veel, maar er bleef ook heel veel over!
In de afgelopen jaren bracht ik ze dan naar de inbreng.
En dat ga ik nu ook weer doen, maar niet met alle boeken!
Want, er zitten zulke mooie titels bij, die kan ik niet zomaar weggeven........

Dus, zocht ik ze vandaag uit en nam de 'mooie' mee naar huis.
Maakte foto's in het zonnetje
En MOET ze nu één voor één op de foto gaan zetten,
om ze aan te bieden op een 'boekensite'....
Zucht
Hield ik maar niet zo veel van boeken....
Dan deed ik wat men mij adviseerde...
'Je kunt er altijd nog de kachel mee aanmaken'.

En dit stapeltje......
 is MIJN nieuwe aanwinst,
Als dit zo doorgaat MOET ik wel gaan verhuizen.....





3 opmerkingen:

  1. Ik hou ook van boeken maar koop ze zelden maar leen heel veel uit de bieb en dat voelt goed.
    Boeken horen voor mij bij het leven.

    P.s. ik heb het borduurstramien vandaag gewassen , heerlijk in de zon gedroogd.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar WIL je dan verhuizen? Volgens mij woon je op een paradijselijk plekje toch?
    Ik heb helaas geen tijd genomen om door die kisten met boeken te gaan afgelopen zaterdag...
    Zaten er nog handwerkboeken bij of jaarfeestboeken, of boeken over de temperamenten of zintuigen? Die wil ik dan eventueel overnemen;-)
    Groetje van Titia

    BeantwoordenVerwijderen