zaterdag 6 april 2013

Winterstand én Zomertijd

Volgens de kalender hebben we al twee weken lente 
én al een week zomertijd!
De natuur denkt daar toch anders over, 
zij heeft niets te maken met door mensen gemaakte afspraken en gaat haar eigen gang....
En met die natuur moet ik mee bewegen
ook al wil ik al heeeeel lang lente én zon én bloemen....

Lupine en Akelei

Lief en Dochter zijn aan het 'klussen' bij Jonge Broer
De dag is van mij...
De zon schijnt lekker, dus nu zou ik eindelijk eens flink aan het werk kunnen in de tuin.
Er liggen heel veel zakjes met zaad te wachten om gezaaid te worden!
Maar...
Ik sta nog in de wintertijd....
Ik moet eerst nog wat ontdooien...
Dus......
sleep ik mijn schommelstoel met spinnewiel naar buiten
en ga in het zonnetje zitten spinnen...
meter en meters.....


En liggen lezen onder een dekentje......


En als dat saai wordt, maak ik de vuurplaats schoon,
en bouw een nieuw vuur op, 
zoek een mooie stok
en ga wat in het vuur zitten staren...
.

En dan,
eindelijk,
begin ik langzaam te ontdooien
en ontstaan er nieuwe plannen...

Ik wil een maanhut bouwen
een ronde...
Ik zal Dochter vragen een 'bouwtekening' te maken,
want het liefst leef ik buiten,
 slaap ik buiten
en maak ik buiten een potje eten klaar op het vuur....

Maar eerst moet het wat warmer worden!


4 opmerkingen:

  1. Dat klinkt als een heerlijke dag Hannah.Wat een mooi vuurplaatsje is het toch.
    Een lieve groet,
    Madelief. (ik ben weg uit je rijtje..... ;-()

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh ik kom er ook maar niet toe om met mijn handen de koude aarde in te gaan...
    Je vuurplaats is idd prachtig! Heerrrlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat woon je heerlijk met zo'n vuurplaats.
    Dag, Ariane

    BeantwoordenVerwijderen