vrijdag 12 april 2013

We gaan zaaien!!

UPDATE VOOR MADELIEF....



Volgende week gaat de klas van Dochter zaaien.
Vlakbij school is de schooltuin, een tuin waar nog twee andere scholen in de wijk gebruik van maken, naast de Vrije school.
Klas vijf gaat groente en bloemen zaaien...
Klas drie zaait graan!
Vandaag heb ik de bedden voor het graan gedeelte 'voorbereid'.
Er lagen zeven veldjes... de buitenste twee staan vol met rogge en laten we staan.... bleven er vijf over...
Daar maakte ik er weer zeven van!
Ik hou van het getal zeven....


De zakken met graan liggen al op school te wachten;
Tarwe, Gerst, Haver en boekweit....


En ook het bloemzaad wacht op aarde en lucht én zon!
Bladrammenas, Korenbloem, Mosterdzaad en Lupine......

Ik heb er zin in!!








2 opmerkingen:

  1. Ik heb je niet gezien....en ik zat toch aan de overkant (studie-dag hè)Wat fijn om te horen dat je er zin in hebt, nu ik nog!
    Enne....die BD-kalender....is het goed als ik dit weekend ALLES maar meteen in de grond stop?? (Blad, vrucht EN knol????)
    Lieve groet,
    Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En trouwens....wat een blijmakende collages ;-)

    BeantwoordenVerwijderen