dinsdag 9 april 2013

Opdat de zon innerlijk weer gaat schijnen.......


Zij had een goed idee!
"Maak duidelijk middels foto's wat je verlangens zijn..."
Zodat ook de innerlijke zon weer gaat schijnen....
Er komen visioenen van warme zonnige stranden,
met eindeloos veel schelpen
met blote voeten door de branding lopen,
uren en uren....
een zacht bed in een houten hutje
met vuur in de open haard
en niets anders te doen
dan me te gedragen als een spinnende kat 
die zich loom omdraait op haar andere zij.....


Of...
een rugzak om te binden
goede schoenen aan te trekken
en gaan lopen
nergens heen......
zoals in Rasmus de landloper
de tijd vergeten......
onderweg eten bij een boer
slapen in een hooischuur..
en leven met de dag....



Maar
ik ben ook een praktisch mens.....
Hoe kan ik het NU doen....
Eigenlijk hoef ik nergens heen...
zou ik het kunnen vinden in mijzelf
als ik er de tijd en de ruimte voor neem........

Ik wil al heel lang een aardewoning in mijn tuin
ik wil op moeder aarde slapen
en zwijgen
drie dagen lang
en vasten
drie dagen lang
voor niemand zorgen
alleen voor mijzelf.....

Kijk, deze vind ik erg mooi.....!


Maar.....
dat gaat teveel tijd kosten....

Dit 
is makkelijker te realiseren...!



 Ik bouw een hut in de tuin,
zorg dat Lief en Dochter het 'ergens anders' goed hebben...
en ga drie dagen doen
waar ik al zolang
naar verlang...
en hoop daarmee
mijn innerlijke zon
weer wakker te kussen!



Vandaag is het Dinsdag....
zou het dit weekend al kunnen lukken.........?

Alle plaatjes zijn 'gepind' van pinterest

1 opmerking:

  1. Ha Hannah!
    Dat klinkt al goed. Nu moet je je afvragen hoeveel tijd je nodig hebt om dit te doen......Lijstjes maken en voorbereiden.... (een lamp, vuur, genoeg te drinken....en wat dan?, warme trui en voldoende water. Volgens mij moet die voorbereiding je dan al de zon brengen die je zoekt. Zou de volgende volle maan iets zijn? Laat het vooral ook iedereen weten.....
    Lieve groet,
    Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen