maandag 22 april 2013

In het bos......


Wonen in het bos; dat klinkt fantastisch en dat is het meestal ook!
Maar zo halverwege de winter kan ik eigenlijk geen boom meer zien!
Dan ren ik bijna door het bos....
naar de akkers,
waar de hemel groot is en blauw én ruimte geeft!
Dan is het bos me te groot, te benauwd
en te donker........
Kan ik niet meer praten met de bomen
ze zeggen niets meer terug.....

Maar vandaag............
Vandaag word ik weer blij!
Er begint zich een lichtgroene waas af te steken,
rond de struiken en de bomen....
boven mijn hoofd zijn heel veel vogels bezig,
en de Zon staat steeds een beetje hoger aan de hemel.

Ik neem mijn fotocamera(atje) mee
en slenter wat rond.
Ga langs alle plekken waar ik bloemen verwacht én ook vind...........


Zoek  het gat in de boom, waar vorig jaar de specht zijn jongen groot bracht
én een nest, waar toen een merel zat.....
Ik vind ze beiden,
de vogels vliegen luid kwetterend weg!


De kastanje met zijn mooie blad.....


En maak ik foto's van de bomen..........


Kan ik bijna niet kiezen welke boom ik nou het mooist vind............
Maar besluit ook ter plekke dat ik niet hoef te kiezen...
Ik geniet van allemaal!


En eindig ik mijn rondje bos langs het ven,
waar een reiger van ons (de honden en ik...) schrikt
en wegvliegt.


Wat heerlijk......
ik kan weer genieten van het bos!

4 opmerkingen:

  1. Als dat geen genieten is heerlijk daar wil ik ook wel wonen.
    En wat een mooie foto's prachtig en die bomen ja daar heb ik ook wat mee in een boom kan ik van alles zien.
    Met welk programma maak jij je foto's aan elkaar
    Dat lukt mij nog steeds niet.
    Geniet van al het moois en ik geniet met je mee.
    groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn Hannah dat het donkergrijze bos weer leeft. Wat een mooie foto's ook.
    Al het licht opnemen...dag na dag. Hoe donkerder het was, des te stralender het licht.
    (het is nooit zo eb of het wordt wel weer vloed bedacht ik ooit.....)
    Ik heb een piepvaasje met bosanemoontjes. Ha....ze staan prachtig, dank je!
    Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's van prachtige bomen! Fijn dat het bos weer gaat leven!

    Groetjes Stella

    BeantwoordenVerwijderen