maandag 29 april 2013

Eerst WERKEN.... dan SPELEN



Noah en Lief hebben sinds de Lente écht begonnen is een Nieuw ritueel;
Eerst gaan ze Houthakken
en dan gaan ze varen..........
Bij het houthakken moet Noah 'laden' wat betekent dat ze de blokken op het hakblok zet en Lief ze doormidden hakt!



Maar, als ze dan klaar zijn met het hout..... Dan begint het FEEST....
De honden gaan mee in de boot. 
En in die afgelopen weken was het belangrijkste voor Noah om Gideon, de border collie te leren zwemmen..... 
Gideon woont zo'n vier maanden bij ons, bij de vorige eigenaars heeft hij nooit gezwommen en de vraag was; KAN HIJ ZWEMMEN?

Ja, natuurlijk kon hij dat....
Midden op het ven kieperde de boot om (en niet per ongeluk...:-))
Noah, Lief en de beide honden vielen in het water....
En alle vier zwommen ze naar de kant!
Nou ja, Lief moest ook nog een volgelopen kano boven water zien te hijsen!

Met stralende ogen komen ze thuis én DRIJFNAT
Noah houdt haar sokken als een trofee boven haar hoofd:
Deze zijn nog droog Mama!

Vandaag ga ik ook mee de boot in op één voorwaarde:
Ik wil geen nat pak!
Ze beloven het me beiden plechtig!


En houden woord!

Op het ven (nou ja ven..., het is een volgelopen turfgat) is een stel wilde eenden aan het broeden.
Afgelopen weekend vonden ze op een plek buiten het nest een eende-ei.
Dat ei werd mee naar huis genomen en wordt nu samen met nog vijf kippeneieren in de 'broedmachine' uitgebroed....!


Noah kan bijna niet wachten....
En het duurt nog negentien dagen.....
Hoe zal ik hem noemen, Wat moet hij eten, Ben ik dan zijn moeder.. ?
Ben bang dat ik straks een eendenkuiken achter me aan heb lopen...........
want ik denk niet dat Juf zit te wachten op een kind in de klas met als taak;
Kuiken Voederen...

We wandelen nog even een rondje om het water.
Om het eendennest te fotograferen....., wat we niet kunnen vinden!
en om de berkenblaadjes te bekijken!
Want binnenkort ga ik met haar plantaardig wol verven met o.a. berkenblad.

 Hmmm, nog éven wachten.....

3 opmerkingen:

  1. O Hannah, wat een geweldige blog. Mooi om te weten wat Noah zoal doet in de vakantie. Zinvoller kan bijna niet. Een eendenkuiken voeden. Ik zou er wel voor zijn eigenlijk.......En dat berkenblad....hier is het net zo hoor en echt niet verder. Mijn lief leest mee met oooo en aaaaaa....dus we komen binnenkort even koffie drinken hoor!
    Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk dat houthakken, wij hebben vandaag hetzelfde gedaan! Als klein meisje struinde ik altijd overal langs en ook op de manege in de hoop op een bevrucht ei..ik nam ze vak mee naar huis maar kwamen nooit uit.. Wat een feest voor haar! Dat lieve kuikentje ziet haar straks vast als moeder! ;-) Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje, wat woon jij geweldig mooi!! Groetjes, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen