vrijdag 22 maart 2013

Wonen in het bos

Ik las eens een boek..... ik ben de schrijver én de titel vergeten, maar
het ging over een vrouw, die bedrogen werd door haar man.
Ze was daar zo verdrietig over dat ze besloot te vertrekken.....
Ze woonde in Zweden,
Ze vulde een rugzak, met een paar spulletjes, trok goede wandelschoenen aan én
liep het Woud in....
Eerst liep ze nog langs de snelweg
en zag de vele doodgereden dieren
maar als snel verliet ze ook de gebaande paden
en belandde midden in het bos
Ze bouwde een huis
van takken
maakte vuur
en at bessen en planten....
Ze werd vrienden met de dieren
en langzaam groeiden er haren op haar blote voeten
en kreeg ze dikke eelt onder haar voetzolen.....
Maar toen werd het winter
en het voedsel raakte op
ze trok nog dieper het woud in
én vond daar een huis
waar de kachel brandde
en een groentetuin
waar nog kool in groeide......

En in dat huis woonde natuurlijk zo'n woeste wilde man
met wie ze wat kreeg.......
en liep het allemaal
toch weer goed af......!

Als ik door het bos wandel vraag ik mij vaak af;
zou ik het redden in mijn eentje......
in het bos.......?
Woningen genoeg...
en hout ook voor vuur,
water is ook nog wel te vinden
er is ergens een bron geslagen,
met een pijp de aarde in van wel 20 meter diep.... 


Kijk.... de Woningen in ons bos....

De boomhut van Dochter
Misschien een beetje klein.... het konijnenhok





Lief houdt van bouwen.....





Helaas al bewoond door iemand anders....
Moet nog wel wat aan gebeuren.....
wonen in een horst?

Dus met dat wonen komt het wel goed...
Maar met voedsel is het toch een ander verhaal 
nu... in de winter....
Dat ga ik niet overleven!

3 opmerkingen:

  1. Ach Hannah, ik denk dat jij het redden zou......
    Kun je niet meer bloggen ;-)
    Als dat ene witte huisje toch vrijkomt zeg.
    Eerst maar gewoon lopen, lopen, lopen....en weten dat het vuur in de haard brandt,er eitjes in het hok liggen en over niet al te lange tijd gewoon de spinazie in de tuin groeit!
    Lieve groet, Madelief!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jij zou het redden, dat denk ik echt. Ik daar in tegen,....ik krijg hele rare visioenen, haha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat wonen jullie mooi, ik zou het niet redden daar in het bos.
    Ben teveel gehecht aan de stad, maar heb wel een kleine groente tuin.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen