woensdag 6 maart 2013

Woensdagmiddag

Woensdagmiddag... Dochter is vrij, op de buitenthermometer is het 22 graden!
Nou, het is duidelijk wat we gaan doen!
Kootje Kraai en Duifje zijn de 'broedkippen' van Dochter.
Normaal zitten ze bij de vier andere kippen én haan in de ren...
Maar vanmiddag lopen ze over tafel, zitten op schoot en ontsnappen tien keer al fladderend de tuin in...

Poes Luna is ook van de partij...


en ook Gideon en Kaelie zijn aanwezig..

Voordat ik iets ga doen kijk ik nog even in mijn bd-agenda....; wat voor dag is het vandaag; wat kan en mag ik doen?
Het is een vruchtdag; maan in boogschutter.... wat betekend dat alle  handelingen die ik verricht in de tuin, te maken moeten hebben met alles wat vrucht draagt.....
Pffff, ik weet niets;
Die ene struik wil ik eruit; straks kan dat niet meer en gaat hij zeker dood!
( Die struik is een Wisteria, ik vind het kaartje met zijn naam; op het plaatje staan roze bloemen... ik heb hem nooit zien bloeien!)
Ik ga het gewoon doen; Lief helpt... Zijn wortels gaan diep de aarde in, we zijn er lang mee bezig!
Maar het is heerlijk om met mijn handen door de aarde te graven!
Ergens op het net las ik een rapport waarin staat dat het wetenschappelijk bewezen is dat er een stofje in de aarde zit met een antidepressivum...(Ik kan het nu natuurlijk niet vinden....), maar dat bewijs had ik niet echt nodig!

De ondergaande zon...
Nu kunnen we hem nog zien, met al die bomen zonder blad..

Ooit wil ik op een plek wonen met vrij uitzicht op opgaande zon én ondergaande zon...
Voor nu ben ik hier erg gelukkig mee!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen