zondag 3 maart 2013

Mijn Naam...

Hannah wordt mijn blognaam...
In het dagelijkse leven heet ik anders.
Hannah is wel een deel van mijn doopnaam; Johanna.
Ik werd vernoemd naar tante Hannah...

1961
Tante Hannah was de zus van mijn oma van vaders kant..
Ze woonde samen met ome Nol naast ons!
Toen ik geboren werd, gewoon thuis, was tante Hannah als eerste aanwezig!
En was natuurlijk verrukt dat ze vernoemd werd....
Het betekende dat ik verwend werd door tante Hannah;
Ik kreeg nieuwe winterjassen en mijn eerste fiets....

1964

Tante Hannah overleed toen ik zes jaar was...
De dag voor Koninginnedag.
Dat weet ik nog want we maakten bogen voor de optocht de volgende dag....

Toen ik een dochter kreeg overwoog ik haar Hannah te noemen.
Dat is het niet geworden!
En nu is het mijn nieuwe blognaam;
Gewoon Hannah
Het roept herinneringen op!

2 opmerkingen:

  1. Dag Johanna.....weet je dat in mijn volledige naam ook Johanna zit??? Ja, echt. Wat heerlijk dat je een nieuwe blog hebt. En wat een mooi begin ook! Ben jij dan Hannah Bos??? Vast! Het ziet er helemaal nieuw en praaaaaaaaachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen