maandag 11 maart 2013

Ik ben geen kind meer!!


Ik  heb vele namen voor mijn Dochter....
En vaak noem ik haar ook gewoon ....Kind....., als een liefkozing!
Maar, de laatste tijd hoor ik steeds vaker: Ik ben geen kind meer!!
"Oke, nee, dat is ook zo, zeg ik dan.... je wordt ook al hartstikke groot"....

Met sinterklaas kreeg ze een vader- en moeder kabouter met kind.
Er werd drie dagen mee gespeeld en toen belandden ze in het kabouterbed, boven op haar kamer.
Af en toe ging de muts af, werden kleren uit en weer aan gedaan, maar steevast gingen ze weer in bed!
Nu al drie maanden!
Een lange winterslaap....




Maar....
Sinds drie dagen zijn ze uit bed
Ze zitten aan tafel en krijgen ontbijt!
Van Appie..
Gebakken ei, worst, wortels én druiven.
Best gezond; van Appie....
Vandaag kwamen daar ook nog zeven schijven uien bij....
"Hoort dat ook bij het ontbijt", vraagt ze, en trekt een vies gezicht..
"Ik zou ze eerst even bakken", zeg ik....


Vanmorgen, tijdens ons ontbijt, hoor ik een hééél oud  en bekend geluid...
Dochter kijkt me verschrikt aan en loopt rood aan!
Ik plas in mijn broek; ik moest ineens heel nodig!!

Gelukkig, toch nog een Kind! verzucht ik...
Een kind wat weer met kabouters speelt
én in haar broek plast...


2 opmerkingen:

  1. Ik vond je blog, ik vind het mooi. Ik ga meer lezen. Groetjes, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige kabouters! Fijn dat ze ze weer heeft gevonden, en zelfs zo op gaat in haar spel dat ze even vergeet om naar de wc te gaan. Dan zit het met het spelen wel goed :-)

    BeantwoordenVerwijderen