woensdag 27 maart 2013

Hoe wordt je een nog Betere Bomenklimmer.....

 
Vandaag ging ik mee met de klas van Dochter..
We liepen van school twee uur dwars door de natuur richting de lammetjes
De zon scheen, de wind was koud, maar de lucht was o zo helder!
Twee aan twee wandelen de kinderen naast elkaar
Juf gaat voorop; vlak achter haar het Jongetje dat de weg kent....
Ik loop achteraan, omringd door kinderen die diep in gesprek zijn met elkaar...
Ze praten over de natuur; Ze wijzen elkaar de vogels aan en hoe ze heten....
De Kieviet, de Buizerd, heeeel veel Kraaien en zelfs de Ooievaar!
Er zijn kinderen met een fototoestel, die dan, net als Juf, stil gaan staan, goed kijken wat ze doen en een Foto maken.
Ik vind een schelp van een Mossel en krijg meteen te horen dat het een Zoetwatermossel is...
Ik leer heel veel....
Juf staat stil en de Kinderen krijgen de opdracht om tót het volgende bruggetje in stilte na te denken over wat ze nog graag willen leren....
en of ze daarvoor dan Hoofd, Hart en Handen nodig hebben...
De antwoorden zijn divers, maar hebben alles te maken met de ons omringende natuur;
Boswachter, een Nog Betere Bomenklimmer, alle Vogelgeluiden herkennen; weten als je in de natuur bent óf het een Wild dier is en wat je dan moet doen...... En eigenlijk hebben ze bij alles hun Hoofd, hun Hart en hun Handen nodig....!

Aan het eind van de wandeling wachten ons nog een aantal ouders met koffie en thee én cake.....
Lammetjes, heeeeel veel wol en tot slot vijfentwintig geverfde eieren, verstopt door de Paashaas....



Als ik thuis deze dag laat bezinken komt het beeld van een Bijenvolk bovendrijven....
Met Juf als Koningen en met de klas als haar Volk...
Volledig op elkaar afgestemd, ieder met zijn of haar kwaliteiten, liefdevol én zorgend voor elkaar....
Samen kunnen ze bergen verzetten...!!

Juf stelt nog een laatste vraag; Hoe ziet voor jullie de AllerAllerleukste dag eruit.......
Het antwoord is nog niet gegeven.....
Dat gebeurt morgen waarschijnlijk tijdens de paasmaaltijd....
Maar als je mijn antwoord wil weten......
 Deze Dag kwam daar wel Heeel dichtbij!


Ik nam geen foto's.....
Maar als je die wilt zien kun je kijken (waarschijnlijk) op Juf haar Blog;
De foto's op dit logje leende ik van pinterest.

1 opmerking:

  1. Wat hebben jullie het fijn gehad samen! Wat een mooie dag! Heerlijk om er zo ook een stukje bij te kunnen zijn!

    BeantwoordenVerwijderen