dinsdag 26 maart 2013

De ''Mutsenfabriek''....

Ik sta in de 'brei-stand'
Achter elkaar rollen er 'dingen' uit mijn vingers
En daar moet ik gebruik van maken, want het kan maar zo weer over zijn........
Gisteren zat ik vijf uur in de trein....
en breide ik nóg een muts...


Vanmorgen was hij af...
Dus begon ik aan een "trui
voor Beer......























Het poppenwagentje kreeg een gebreide kap én een geblokte deken....
Voor pop breide ik een jurk.....
Alle wol die ik gebruik zijn van zelfgesponnen- en geverfde wol (met meekrap, eikels, walnoot), behalve die groene Muts.....







Als ik bij mijn Zusje ben, zijn Neef (11 jaar) en Nicht (14 jaar) erg geïnteresseerd in mijn Mutsenbreisel......
''Tante Hannah, wilt U ook wel een muts voor mij breien?''
Pffff, Ik heb al wel duizend keer gezegd dat ze mij geen Tante hoeven te noemen; zeg maar Jij én Gewoon Hannah.....
"Oh, ja,...... Hannah, wil je wel een muts voor mij breien?"
Ja, hoor, dat wil ik wel, welke kleur vind je mooi?
"Ik wil een paarse roept Nicht...
En ik vind blauw het mooist, zegt Neef!"

"U kunt wel een Mutsenfabriek beginnen Tante..."
Dus, ..... weet ik eindelijk mijn doel in het leven.......

2 opmerkingen:

  1. Mens, wat een productie! Je brengt me wel op een idee.... Nu nog de tijd vinden. Mooie kleuren heb je geverfd! Groet, Titia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn ze mooi!! Die mutsen van je mustsen fabriek! Als je nog een nieuw projectje zoekt, dan kan ik er ook nog wel eentje bedenken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen